خبرهای داغ:
خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان:

برخی جاهلانه یا مغرضانه امروز حرف از مذاکره با آل سعود می‌زنند

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه برخی جاهلانه یا مغرضانه امروز حرف از مذاکره با دستگاه کثیف صهیونیستی سعودی می‌زنند، گفت: این افراد بدانند که بعد از خون های به ناحق ریخته شده شهدای منا، ملت ایران دست صلح و آشتی که به سمت حکام سعودی دراز شود را قطع می کنند.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۸۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت‌الاسلام ابوالفضل بهرامی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تویسرکان با بیان اینکه فاجعه منا داغ سنگینی است که غرور مؤمنین و مسلمانان را جریحه دار کرد، بیان داشت: در این فاجعه بیش از 7 هزار حاجی بیت الله به شهادت رسیدند و اتفاق کوچکی نبود، چرا که بی تردید حکام سعودیِ دست پرورده انگلیس مقصر بودند.

وی اظهار کرد: دولت انگلیس تأسیس کننده وهابیت در عربستان است و آل سعود که مبانی انگلیسی را اجرا می کند در طول تاریخ ثابت کرده است که خوی غارتگری، جنایت و وحشگیری دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان افزود: حکام سعودی این قوم عقب مانده، روزی در یمن، روزی دیگر در بحرین و یا عراق و حتی در نیجریه به طوایف عرب نیز رحم نمی کنند و بدون هیچ حیایی جریان های وابسته به عربستان که بویی از انسانیت نبردند، کودکان بی گناه را در مقابل چشمان مادرانشان سر می برند.

بهرامی با بیان اینکه داغ خانواده های شهدای حادثه منا از بین نمی رود، گفت: جای این سوال باقی است چرا مدعیان حقوق بشر در اینجا و مسئله فاجعه منا حرفی نمی زنند؟! در حالی که در حوادث سال 88 به دروغ دختری را در ایران مورد هدف قرار دادند و در مجالس رسمی سنای امریکا عکس برایش گذاشته و ختم گرفتند و همه جای عالم سر و صدا به پا کردند.

وی تصریح کرد: اما اینک این مدعیان دروغین حقوق بشر مشاهده می کنند که 7 هزار انسان بی پناه در یک اعمال عبادی کشته شدند و هیچ بحثی را تاکنون مطرح نکرده اند.

*ملت ایران دست دراز شده به سمت حکام سعودی را قطع می‌کنند

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید کردند هرکسی در هر جایی توان و امکان بیان دارد به هر طریقی به این جنایات رسیدگی کند، عنوان کرد: بعضی از رسانه ها دعوای ایران و عربستان را به شیعه و سنی ارتباط می دهند در حالی که این دروغ بزرگی است چرا که در فاجعه منا بسیاری از حاجیان سنی ایرانی نیز به شهادت رسیدند.

بهرامی همچنین گفت: در این شرایط عده ای بیان می کنند که می توان به آل سعود امیدوار بود و با آنان ارتباط برقرار کرد، این در حالی است که گویا نمی دانند بعد از این وقایع حکام سعودی به یمن بیشتر حمله ور شدند.

وی تصریح کرد: آیا مگر در روایت نیامده است که اگر به مسلمانی ظلم شود و دیگری ساکت باشد مسلمان نیست؟، آیا اینان مشاهده نمی کنند که حکام سعودی چه بلایی بر سر مردم یمن، سوریه؛ عراق و بحرین آورنده اند؟ این جنایت ها همه در دستگاه کثیف شجره ملعونه سعودی ریشه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تویسرکان در ادامه افزود: حال برخی جاهلانه یا مغرضانه به هر دلیلی امروز دارند حرف از این می زنند که باید با دستگاه کثیف صهیونیستی سعودی ما مذاکره کنیم.

بهرامی تأکید کرد: این افراد بدانند که اگر کسی بعد از ماجراهای ظالمانه چند ساله اخیر که آل سعود در حق مسلمانان عالم چه شیعه و چه سنی انجام داده اند و به ویژه بعد از خون های به ناحق ریخته شده شهدای منا، دست صلح و آشتی به سمت حکام سعودی دراز کند، آن دست را مردم ایران قطع می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات