خبرهای داغ:
امام‌جمعه ملایر گفت: شکست خوردن انقلاب‌های مخملی مستکبرین در ایران اسلامی و هوشیاری ایرانیان در مسائلی همچون برجام دو و سه و مسئله FATF ازجمله مهم‌ترین ثمرات بصیرت در ایران است.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۷۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به مهم‌ترین رسالت‌های نماز جمعه اظهار داشت: آموزش معارف اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های نماز جمعه بوده و ایران اسلامی به برکت همین نماز جمعه در معارف اسلامی از دیگر کشورهای اسلامی دیگر بالا از است.

وی گفت: در سخنان ائمه و بزرگان اسلام همواره تأکیدات فراوانی به یادگیری معارف اسلامی‌شده و همین معارف باعث جلوگیری از تهاجمات فرهنگی دشمن سه است.

امام‌جمعه ملایر افزود: امروز دشمنان خانواده‌ها و جایگاه مادران را مورد هدف قرار داده است اما با فراگیری معارف اسلامی می‌توان با این تهاجم فرهنگی مقابله کرد.

وی خانواده را بنیان زندگی و جامعه اسلامی دانست و گفت: دشمنان به دنبال کم‌رنگ کردن جایگاه مادران در خانواده بوده که آثار آن در جامعه قابل‌مشاهده است اما خانواده‌هایی که وصل به نماز جمعه بوده از آثار این تهاجمات دشمنان مصون هستند.

برقراری بصیرت افزایی و بصیرت بخشی را از دیگر رسالت‌های نماز جمعه بیان کرد و افزود: یک جوان مؤمن و مسلمان بصیرت خود را از تریبون نماز جمعه می‌گیرد.

وی گفت: ایران مرکز بصیرت بوده و یک انسان با بصیرت دست‌های چدنی دشمنان را زیر دستکش‌های مخملی به‌خوبی مشاهده می‌کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ثمرات بصیرت ایرانیان بیان کرد: شکست خوردن انقلاب‌های مخملی مستکبرین در ایران اسلامی و هوشیاری ایرانیان در مسائلی همچون برجام دو و سه و مسئله FATF ازجمله مهم‌ترین ثمرات بصیرت در ایران است.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به برخی سخنان درباره تعطیل شدن توان نظامی برای پیشرفت بیان کرد: کدام عقل سلیمی این حرف‌ها را قبول داشته و مگر می‌شود توان نظامی را و مقابل این‌همه گرگ‌های درنده دورتادور کشور تعطیل کرد.

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند این حرف‌ها یا از نوع جهالت بوده یا از نوع خیانت است.

برقراری با اشاره به سالروز شهادت امام پنجم شیعیان امام محمدباقر(ع) عنوان کرد:امام باقر(ع) با علم خود نشان داد که اسلام دینی عقلانی و نطقی است.

وی گفت: دشمنان همواره به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام بوده و جریان استکبار با اسلام ناب همواره در مبارزه بوده است.

امام‌جمعه ملایر افزود: حمله به برج‌های دوقلو، تشکیل داعش و گروهای تکفیری و اسرائیل همه برای مقابله با اسلام ناب بوده و استکبار همواره در این را شکست‌خورده است.

وی با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی و اروپایی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران در این نامه جوانان به روی آوردن به قرآن برای دریافت حقیقت سفارش کرده است.

برقراری با اشاره به گذشته یک سال از حادثه منا بیان کرد: دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام حادثه منا را خلق کرده و بیش از هفت هزار حاجی را در حریم امن الهی به شهادت رانده ئ از کشته آن‌ها پشته درست کردند.

وی گفت: آل سعود همواره بیان می‌کند که ایران قصد دارد حج را سیاسی کند اما این در حالی است که طبق آیات و روایات حج ابراهیمی حج برائت از مشرکی است.

امام‌جمعه ملایر افزود: اگر آل سعود می‌گوید حج سیاسی نبوده چرا در خطبه‌های نماز جمعه ایام حج ائمه جمعه مکه و مدینه همواره علیه ایران اسلامی صحبت می‌کنند.

وی افزود: اگر آل سعود با ایران مشکل داشته و اجازه حضور حجاج ایرانی را در حج نمی‌دهد پس چرا اجازه حضور حجاج بحرینی، یمنی و سوری را هم در حج نداده است؟

برقراری گفت: آل سعود با اصل اسلام مخالف بوده و بزرگ‌ترین مدرک آن‌هم پیمان و هم‌پیاله شدن با دشمنان اسلام و مستکبرین است.

وی گفت: آل سعود باید درباره فاجعه منا عذرخواهی کند و خسارات واردشده از این فاجعه را جبران کند اما تاکنون این کار را نکرده است.

امام‌جمعه ملایر آل سعود را مصداق بارز آیه «یصدون عن سبیل الله» دانست و بیان کرد: آل سعود با تمام جسارت حادثه منا را اجرا کرده و حجاج را با لب‌تشنه به شهادت رساندند.

وی تأکید کرد: مسلمانان جهان هیچ‌گاه نباید این اقدام آل سعود را فراموش کرده و یقه آن را نباید رها کنند.

برقراری با اشاره به در پیش بودن روز عرفه بیان کرد: مراسم دعا معنوی روز عرفه در ملایر با حضور دو شهید گمنام برگزارشده و مردم ایران در این مراسم عهد بسته که تا نابودی آل سعود آرام نخواهد گرفت.

وی با تأکید به برگزاری باشکوه نماز عید قربان بیان کرد: ما باید مراسم‌ها و عزاداری‌ها را به رخ دشمنان کشیده و روز نابودی آل سعود و اسرائیل روز خوشحالی ما است.

امام‌جمعه ملایر گفت: قربانی‌هایی که در روز عید قربان ذبح‌شده در بین فقرا و مستمندان پخش‌شده و چه امری بهتر از سیر کردن یک فقیر است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های خانواده توسط رهبری بیان کرد: تمامی مسئولین، حوزه‌های علمیه، سازمان‌ها و ادارات برای جلوگیری از فروپاش نظام خانواده تلاش کرده و تحکیم بنیان خانواده را از دغدغه‌های اصلی قرار دهند.

برقراری با اشاره به واگذاری لایحه «الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» به مجلس توسط دولت بیان کرد: حاکمان کودک کش در این پروتکل به دنبال چه هستند و چرا به فکر کودکان ایرانی افتاده‌اند؟

وی افزود: این‌ها به دنبال این هستند که کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی در هیچ‌یک از برنامه‌های نظامی کشور شرکت نکرده و به دنبال این بوده که از حضور نوجوانان در بسیج دانش‌آموزی، حذف کتاب آموزش دفاعی و مراسم امام حسین(ع) جلوگیری کنند.

امام‌جمعه ملایر گفت: مسئولین و نماینده‌های مجلس ما باید هوشیار بوده که این کنوانسیون حقوق کودکان به دنبال گرفتن امام حسین(ع) از کودکان ما بوده و آگاه بوده که هر کادویی از طرف غرب به نفع کشور نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات