خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حج گفت: رهبری خط فاصل میان مستعضفان عالم، مستکبران جهان و آل‌سعود خونخوار را ترسیم کردند و امیدواریم که حجاج این پیام را درک کنند و بدانند که رژیم آل‌سعود مروج افکار تروریستی است.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
پیام رهبری صف‌بندی اسلام ناب، اسلام آمریکایی و عیاشان سعودی را روشن کرد/ ملت ایران پشتیبان مردم و علمای بحرین است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه ایثار فرد در محیط جامعه نباید با منت گذاشتن و آزار از بین برود، اظهار کرد: کارهای نیک از علاقه قلبی برمی‌خیزد و انسان‌های بزرگ از سر علاقه به مردم خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایثار رتبه‌بندی و اولویت‌هایی وجود دارد، اضافه کرد: توسط رهبر معظم انقلاب سیاست‌های خانواده ابلاغ شد و ایشان 16 اصل را مد نظر قرار دادند. انتظار است که قوای سه‌گانه و دیگر نهادها این سیاست‌های مهم را در محوریت امور قرار دهند و برای تحقق این سیاست‌ها و پیشرفت خانواده در نظام اسلامی به این اصول نیاز داریم که اصل سیزدهم مربوط به ایثار و از خودگذشتگی بود.

امام جمعه قم در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع)، بیان کرد: ائمه اطهار(ع) نمادهای ایثار در راه خدا بودند و امام باقر(ع) نیز با علم و دانش، معارف الهی را زنده کرد و فصل نوینی در تاریخ امامت رقم خورد.

وی تبیین کرد: بدخواهان جایگاه این امام را نشناختند و کینه‌های شیطانی موجب شد که ایشان را به شهادت برسانند و بنا بر برخی از نقل‌ها امام مسموم شدند.

اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با گرامی داشتن روز عرفه، بیان کرد: باید از توبه غفلت نکنیم، فرصت عرفه شاید برای ما تکرار نشود و شاید آخرین فرصت ما در درک فیوضات عرفه باشد. دعا و اعمال عرفه هر یک مایه کمال روحی و معنوی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن دو عید سعید قربان و غدیر، تبیین کرد: عید قربان، عید فداکاری و ایثار در راه خداست و غدیر عید ولایت، امامت و زعامت اسلامی است که فرا رسیدن این دو عید بزرگ را گرامی می‌داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به پیام مقام مظعم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام تصریح کرد: این پیام گویای صف‌بندی استوار و قاطع اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی و اسلام عیاشان سعودی است.

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری خط فاصل میان مستعضفان عالم، مستکبران جهان و آل‌سعود خونخوار را ترسیم کردند و امیدواریم که حجاج این پیام را درک کنند و بدانند که آل‌سعود مروج افکار تروریستی است. آل‌سعود و مفتیان درباری، حج را از روح معنوی و پیام بلند سیاسی و اجتماعی خالی کرده‌اند و امیدواریم که همگان عمق این پیام را درک کنند.

اعرافی با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون خاطرنشان کرد: ‌تعاون یکی از سه ضلع نظام اقتصادی کشور است؛ اینکه جوانان خلاق و انسان‌های مبتکر کنار هم جمع شده و تولید و خدمات را ارتقا دهند، فضیلت است و موجب ارتقای اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی تصریح کرد: باید نظام بانکی، برنامه‌ریزی‌های مسؤولان و همت جوانان به هم گره بخورد و اقتصاد مقاومتی و تعاونی‌های تولیدی و خدماتی گسترش پیدا کند.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن روز سوادآموزی، تشریح کرد: لکه‌ ننگ بی‌سوادی با وجود همه تلاش‌هایی که انجام شده، هنوز باقی است و باید بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشور بحرین، تصریح کرد: مسائل بحرین بسیار آزاردهنده است و دل هر انسان منصف و وجدان بیدار را به درد می‌آورد و در طول سال‌های متمادی دستگاه استبدادی ظالمانه بر کشور بحرین حکومت می‌کند.

اعرافی با اشاره به محرومیت اکثریت مردم کشور از حق تعیین سرنوشت و انتخابات آزاد و سرکوب جوانان با اتکا به سرنیزه و نیروهای خارجی، تأکید کرد: به شهادت رساندن جوانان و علما، تعطیل کردن نماز جمعه‌ها، جماعات و خطبه‌ها و مساجد، انحلال احزاب و جمعیت‌ها، اسکان غیربحرینی‌ها و اعطای تابعیت و سلب تابعیت از مردم بحرین از جمله سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم از جمله اقدامات حکومت بحرین علیه مردم این کشور بوده است.

وی تأکید کرد: حاکمان بحرین بدانند ملت‌های مظلوم عالم، ملت رشید ایران، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام و رهبری عظیم‌الشأن در کنار بحرین، علمای بحرین و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بوده و خواهند بود. ملت ایران و حوزه‌های علمیه امروز با برگزاری راهپیمایی موضع‌گیری قاطع خود را نسبت به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم اعلام خواهند کرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه نباید مسأله حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده شود، خواستار پیگیری این امر از سوی دولت و مجلس شد و تأکید کرد: تعدیل حقوق‌ها و معالجه حقوق‌های ظالمانه که رهبری بر آن تاکید کردند باید مورد پیگیری قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه در طرح اقدام مشترک در مبارزه با پولشویی خطراتی احساس می‌شود خاطرنشان کرد: در پیوستن بهFATF  باید بسیار دقت شود، نباید کسی به سادگی از کنار این مسائل بگذرد. جریان مقاومت در جهان اسلام و نهادهای انقلابی بالاتر از هر چیزی است و در معاهدات باید سیاست‌های کلان خود را اعلام کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها