خبرهای داغ:
معاون وقت گردان تخریب لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان:
جانشین گردان تخریب لشکر انصارالحسین(ع) همدان گفت: کتاب «رد پا برهنه‌ها» حاوی خاطرات تلخ و شیرینی است از حماسه‌سازانی که متاسفانه ناخوداگاه در اثر غفلت ما زمینی‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۳۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
«رد پا برهنه‌ها» خاطرات حماسه‌سازانی که با غفلت به فراموشی سپرده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرتضی نادرمحمدی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای تخریبچی استان همدان و آیین رونمایی از کتاب «رد پا برهنه‌ها» اظهار داشت: میزبان مجلس و یادواره، شهیدان هستند و اطمینان دارم اگر «حاج حسین همدانی» و «حاج علیرضا شمسی پور» بودند در این یادوراه حضور داشتند.

وی بیان داشت: امشب یکی از آن شب‌های عشق بازی با شهدا است و از شهدا ممنون هستیم که باز هم مارا قابل دانستند و توفیق حضور ما را فراهم کردید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: یادی کنیم از آن دوران خوش، دوران‌هایی که دیگر تکرار نمی‌شوند و از آن رزمندگانی که با بودنشان هیچ احساس کمبودی نداشتیم.

وی گفت: امشب می‌خواهم به یاد 30 سال پیش شما را دعوت کنم سوار قایقی شویم مملو از مواد منفجره برای برش جاده جزیره و ماموریتی که نماز جماعتش با امام جماعتی شهید «حسن نظری» شروع شد و قایقی که در روی آب هدف گلوله‌های کمین قرار گرفت و شهید «علی محمد قنبری» با گفتن ذکر الله اکبر به شهادت رسید.

نادرمحمدی بیان داشت: ماموریتی که مصادف بود با هفتم ماه محرم وهمه حال و هوای عاشورایی و حسینی(ع) داشتند و بسیاری از رزمندگان به این نتیجه رسیده بودند که امشب شب آخر زندگیشان است و در این ماموریت همه دلشوره داشتند چراکه هم عملیات با تاخیر شروع شده بود و هم سنگر کمین سقوط نکرده بود.

وی ضمن اشاره به شهید«ابراهیم شیخ علیان»، «ناصر چهاردولی»، «مهدی عابدی تهرانی» و 13 آلاله‌ای که مظلومانه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: بچه‌های تخریب سیبل متحرکی بودند بر روی جاده که تک تیراندازهای بعثی آنها را هدف قرار داده بودند.

جانشین گردان تخریب لشکر انصارالحسین(ع) همدان بیان داشت: کتاب «رد پا برهنه‌ها» حاوی خاطرات تلخ و شیرینی است از حماسه‌سازانی که متاسفانه ناخوداگاه در اثر غفلت ما زمینی‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند، این کتاب حاوی خاطره دلاورمردی شهید «سید مجتبی حسینی» علمدار گردان تخریب، خاطره شهید «سید حسین فدایی فروتن» مرد روزهای سخت، خاطره شهید «سید حمید موسوی» معبرگشای کارخانه نمک و خاطره شهید «سید کاظم موسویان» است.

وی با بیان اینکه از هر شهیدی که حرف بزنیم انگار از همه شهدا حرف زده‌ایم، گفت: اینها که میگویم افسانه نیست داستان نیست واقعیت‌هایی است از دوران دفاع مقدس که ما باید برای این نسل و نسل های آینده به عنوان الگو معرفی کنیم تا بدانند که این عظمت و امنیت و افتخار به سادگی به دست نیامده و به هیچ قیمتی قابل معامله نیست.

نادر محمدی در ادامه بیان داشت: در کتاب «رد پا برهنه ها» از شبیه گودال قتلگاه می‌گویم از شهید «حاج رضا شکری پور» که هنوز جای زخم هایش در عملیات والفجر8 التیام پیدا نکرده است و همراه ارکان گردان مثل برگ خزان در گودالی به وسعت هشت متر هرکدام به نحوی به شهادت رسیده بودند.

وی تصریح کرد: اینجا به جای تاختن سم اسب‌ها بر روی بدن مطهر شهدا آنقدر گلوله باران شده بودند که کمتر شهیدی را می‌بینیم که لباس‌هایش سالم بر تنش باشد و موج انفجار همه چیز را بهم ریخته بود.

معاون وقت گردان تخریب لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: کتاب «رد پا برهنه ها» حکایت حال و هوای جماعت تخریب است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «رد پا برهنه ها» شروع کار بزرگی است از حرف های ناگفته و نانوشته «حمید درویشی»، «اصغر مینایی»، «جواد مقتدایی» و «مجتبی فراهانی» و مجموعه برادرانم در گردان تخریب که به همت جمعی در آینده ثبت و ضبط و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات