کارشناس مسائل مذهبی گفت: هجمه فرهنگی و بی‌هویت سازی جوانان از اهداف اصلی جنگ نرم دشمن است.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۴۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علی اصغر سعادتی صبح امروز در دوره تربیت و تعالی حوزه شهید فهمیده با حضور فرماندهان و اعضای شورای واحدهای دانش آموزی با اشاره به اینکه مشکل عمده جوانان امروز بحران هویت است، گفت: قرآن کریم، بی‌هویتی را سرچشمه خودفروشی و زیان می‌داند؛ زیرا شخص بی هویت، ارزنده ترین گوهر و سرمایه خود را به بهای بسیار ناچیز می فروشد.

وی افزود: هیچ دینی بالاتر از اسلام نیست؛ متاسفانه امروز سبک زندگی مردم اکثرا به سمت مادی‌گری و دنیا طلبی رفته است، غفلت از یاد خدا و فراموش کردن مسلمانی و هویت دینی خود امروز از چالش های بزرگ جوامع اسلامی است.

کارشناس مسائل مذهبی تزلزل در کانون خانواده ، بی احترامی به والدین و لطمه به رابطه پدر و مادر و فرزندان، هویت زدایی از خانواده‌ها را نتیجه مشکل عمده این روزهای جوانان دانست و گفت: امروز دشمنان با تمام تلاش خود با ایجاد شبهه و سایر روش‌ها در فضای مجازی، به دنبال بی‌هویت کردن جوان مسلمان و در نهایت از بین بردن ارکان خانواده اسلامی است.

حجت‌الاسلام سعادتی در ادامه تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی از سوی دیگر با بوجود آوردن گروه‌های تکفیری و افراطی به دنبال اسلام هراسی و مبارزه با گسیل مردم جهان برای تشرف به دین مبین اسلام هستند.

وی افزود: دشمن در جنگ نرم دیگر به سخت افزارهای نظامی کاری ندارد و با ابزارهای نوین رسانه ای در فضای مجازی به اسلام ستیزی روی آورده است.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: اهداف جنگ نرم تغيير اعتقادات، باورها، افکار و ساختار سياسی جامعه، ترویج دنيا طلبی و مادی گرایی، دستمایه قرار دادن آزادی، پلوراليسم، نسبی گرایی، تضاد ميان علم و دین، نشان دادن چهره زشت از اسلام، معاد زدایی و تقليد فرهنگ غرب و آمریکایی، بی هویت کردن جوانان، دستمایه قرار دادن بحث حقوق بشر،ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی، رابطه با آمریکا را با اهميت جلوه دادن، تضعيف ولایت فقيه و روحانيت و رواج زن سالاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات