خبرهای داغ:
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر زمینه سازی ازدواج آسان در جامعه گفت: اسلام بر روی مساله ازدواج تاکید بسیار دارد لذا باید این مساله در کشور تبیین شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۹۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
فرهنگ ازدواج آسان باید در کشور تبیین شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش خانواده و ازدواج در تالار مرکزی شهر که در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم برگزار شد، با بیان این که مساله خانواده در جامعه بسیار مهم است، گفت: این امر باعث می شود تا جوانان به سهولت بتوانند ازدواج کنند، علاوه بر فرهنگ سازی ازدواج آسان باید بستر و شرایط آن را نیز در جامعه فراهم کرد. 

وی در رابطه با عامل های مهم در تحکیم خانواده مطالبی را بیان و تاکید کرد که باید جوانان در این زمینه مطالعه داشته باشند و کتاب هایی در این زمینه وجود دارد که باید توسط جوانان مورد مطالعه و دقت قرار بگیرد. 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که سه نوع خانواده «موفق و پیوسته»، «نیمه موفق و گسسته» و «ناموفق و گسیخته» داریم گفت: بهترین نوع خانواده و خانواده قرآنی، خانواده موفق و پیوسته است. 

وی تاکید کرد: در نحوه انتخاب همسر باید رسانه ها کار کنند و در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند، متاسفانه برخی از انتخاب ها فقط بر روی ظاهر افراد در نظر گرفته می شود و به مسائل دینی، اخلاقی و معنوی کمتر توجه می شود. 

وی با اشاره به اینکه ازدواج برای سه هدف اصلی آرامش، دوستی و مهربانی تشکیل شده است، گفت: همسران نسبت به یکدیگر مودت، دوستی، محبت، خلق نیکو، سخن نیکو و احترام داشته باشند و به یکدیگر هدیه بدهند و هم چنین به خانواده همسر خود نیز احترام بگذارند و خطاهای همدیگر را به روی هم نیاورند. 

وی بر مطالعه زندگی بزرگان دینی در زمینه نوع رفتارشان با خانواده خود تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از مساله هایی که باید در خانواده ها بدان اهمیت داده بشود، قرائت قرآن کریم و خواندن نماز اول وقت در منزل است. 

سی و چهارمین نمایشگاه ملی مد و لباس کشور و نخستین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم از 13تا 19 شهریورماه جاری از ساعت 17 تا 22 در انتهای بلوار امام موسی صدر(خاکفرج)، نبش میدان شهید نواب صفوی، تالار مرکزی شهر برای بازدید عموم دائر است. 
ارسال نظرات