گزارش «بسیج» از تخلف برخی ماموران راهنمایی و رانندگی در صدور برگه جریمه
موضوع مهمی که در جامعه باعث بدبینی مردم نسبت به برخی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شده وجود این شبهه است که آیا ماموری که با قبض جریمه از محل کار خارج می شود باید تا موقع برگشت تمامی قبض ها را صادر کند؟
کد خبر: ۸۷۴۱۷۷۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، در سالیان اخیر با توجه به افزایش میزان جرایم راهنمائی و رانندگی و همچنین تکیه دولت بر کسب درآمد ویژه از محل جرایم رانندگی در گزارشات بودجه های سال های اخیر، این سوال برای هموطنان  عزیز بوجود آمده است که چرا باید تقاص جبران هزینه های دولت را مردم بی گناه و رانندگانی که مرتکب تخلف نشده اند بپردازند. شایان ذکر است که افزایش میزان جرایم رانندگی و همچنین وظیفه شناسی اکثر ماموران پلیس باعث شده است که میزان تخلفات به شدت کاهش یابد که این موضوع جای تقدیر دارد. همچنین آنچه در این گزارش نسبت به نقد عملکرد برخی از ماموران راهنمایی و رانندگی قید شده نافی خدمات و زحمات ارزشمند دوستان ناجا در رده های مختلف این نهاد مقدس نیست.
 
آیا ماموران موظف به تمام کردن قبض جریمه هستند
 
موضوع مهمی که در جامعه باعث بدبینی مردم نسبت به ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شده وجود این شبهه است که آیا ماموری که با قبض جریمه از محل کار خارج می شود باید تا موقع برگشت تمامی قبض ها را صادر کند و با دست خالی به ظاهر اما خزانه پر برای دولت به محل کار برگردد؟! در این بین برخی ماموران بی توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود اقدام به جریمه های بی مورد رانندگان و خودروهای پارک شده در کوچه و خیابان می کنند تا رفع تکلیف کنند.
 
 
مردم برای چه و بابت کدام تصمیمی باید تاوان جبران هزینه های اشرافی و حیف و میل های بی رویه و فیش های نجومی برخی از مسئولان دولتی را بپردازند، ظاهرا بهترین و سریع ترین راه درآمد برای دولت همین جرایم راهنمایی و رانندگی است. اما در این بین برخی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی که قطعا اقلیت موجود نیز هستند به عنوان مامور اجرای حکم آن هم به صورت ناحق این اعتماد را از عموم مردم گرفته اند. نتیجه این اقدامات باعث ایجاد این سوال درافکار عمومی می شود که مبادا مامور پلیس برای کسب درآمد دولتی و بر اساس یک دستور غیرقانونی از مقام بالاتر خود جریمه هنگفتی را برای شهروندان ایجاد می کند به گونه ای که اکنون دیدن مامور پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان علاوه بر متخلفان تن رانندگان مقرراتی را نیز می لرزاند. این موضوع سبب می شود تا نسبت به طیف اکثریت زحمت کشان ماموران راهنمایی و رانندگی به خاطر خطای عده ای قلیل این نگاه به وجود بیاید.
 
 

طبق گزارش یکی از مخاطبان خبرگزاری بسیج، خودروی این شهروند روز پنج شنبه 18 شهریور ماه 1395 در خیابان صابونیان  واقع در منطقه 16 تهران، راس ساعت 11:07 توسط یکی از ماموران راهنمائی و رانندگی مبلغ 400000 ریال جریمه شده است در صورتیکه این خودرو روبرو و در حریم ساختمان بانک پاسارگاد و بدون هیچگونه تابلوی هشدار دهنده پارک شده بوده است و تنها در چند متر جلوتر و مقابل مغازه افراد تابلویی با عنوان محل تخلیه و بارگیری نصب شده است که ظاهرا چندین متر از محل پارک خودرو فاصله داشته و این خودرو نیز در محدوده ساختمانی بانک پارک شده است.
 
این گزارش نمونه ای از دهها مورد شکایت و گلایه مخاطبان خبرگزاری نسبت به عملکرد برخی از ماموران راهنمائی و رانندگی است.

 

توضیح بسیج: ضمن تشکر از مجموعه فرماندهان و پرسنل زحمتکش راهنمائی و رانندگی، از مسئولان مربوطه تقاضامنیدم موضوع را رسیدگی نمایند. مشخصات و تصاویر خودرو و کد مامور راهنمایی و رانندگی نزد خبرگزاری بسیج محفوظ است.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نامجو
۱۷:۵۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
آقا حرف دل ما ها رو زدین رسما جریمه خودرو شده منبع درامد برا دولت برخیشون هم کاری هم به حلال حرومش ندارن فقط می نویسن بره حالا واقعا تخلف باشه یا نباشه