در گرامیداشت سالگرد قیام 17 شهریور

برگزاری جلسه انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود

جلسه انجمن روایان شاهرود به مناسبت سالگرد قیام 17 شهریور برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۵۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه هفتگی انجمن راویان دفاع مقدس شهرستان شاهرود به مناسبت سالگرد قیام 17 شهریور سال 57 با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در حسینیه شهدا کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام سید موسی هاشمی از کارشناسان سیاسی بسیج شاهرود در سخنانی با اشاره به جنایان بیشمار رژیم ستم شاهی در دوران استبداد و طاغوت اظهار کرد: نمونه بارز این جنایات این بود که هر مبلغ و روحانی که حقایق را بیان می کرد به زندان و شکنجه و تبعید و اعدام و شهادت منجر می شد که آیت الله سعیدی و غفاری و نواب صفوی به خاطر بیان چهره واقعی رژیم ستم شاهی و استکبار جهانی شهید شدند.

وی با بیان اینکه به دستور آمریکا جمعه سیاه 17 شهریور رقم خورد افزود: در جریان انقلاب نقطه عطف اثرگذاری 17 شهریور است که بیش از هزار نفر شهید و 35 تا 40 هزار نفر مجروح شدند و خون به ناحق ریخته این شهدا تاثر خاص خود را داشت.

هاشمی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد 17 شهریور خاطر نشان کرد: 17 شهریور روز مقاومت و مجاهدت است و باید زنده نگهداریم و این خاطرات بازگو شود و مُبَلِغ باشیم در خانه خود و در اجتماعات تا این رویدادها فراموش نشود و سینه به سینه منتقل گردد.

وی با اشاره به فیش های نجومی و تبعات منفی آن در جامعه تصریح کرد: باید این کاستی ها را در برابر پیشرفت های بسیار کشور قرار دهیم و در کنار عزت و اقتداری که امروز داریم که کابوس هر شب استکبار جهانی هستیم و به فرموده شهید بهشتی آمریکا از دست ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیر که ما امروز شاهد این عصبانیت و مرگ تدریجی هستیم.

کارشناس سیاسی بسیج شاهرود بیان کرد: ما احتیاج به این ایام الله ها داریم چرا که حیات طیبه می آورد و هر کجا یاد شهدا بیشتر مطرح شود گرفتاری مردم کمتر است و 17 شهریور به ما درس مقاومت داد که در جهان اسلام امروز این مقاومت مطرح است و باید جریان مقاومت را در جهان بسط و گسترش دهیم اما متاسفانه ای عده ای در داخل این را نمی خواهند و رهبری هشدار داد که این موضوع مقاومت خط قرمز ماست و ورود به آن سَم مهلکی است و باید مراقب باشیم.

وی عنوان کرد: 17 شهریور آزمایش عجیبی بود که ایستادگی انقلاب را در برابر دشمنان نشان داد و درس مقاومت و مجاهدت و فداکاری و ایثارگری را به ملت ما داد که اینها به درد ما می خورد و دنیا امروز در مقابل مقاومت و ایستادگی ما تسلیم شده است و در مقابل این مقاومت مبارزه می کند.

امام جماعت مسجد غربای شاهرود تاکید کرد: مقاومت امروز ما ادامه مقاومت 17 شهریور است و 17 شهریور به فرموده رهبر انقلاب ادامه حرکت خونین عاشوراست و این خط ادامه دارد تا به ما رسیده و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) اظهار کرد: امام باقر می فرماید( مهمترین عمل در زندگی انسان مسلمان سه چیز است، اول رعایت مُساوات،

رعایت جانب انصاف و عدالت در کردار و گفتار و قضاوت و به یاد خدا بودن در همه حال).

در این مراسم محمدی از شاهدان عینی واقعه 17 شهریور سال 1357 میدان شهدا تهران به بیان این واقعه پرداخت و بر درس گرفتن از این وقایع تاریخی تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار