کارگاه قصه‌گویی ویژه کودکان در پایگاه مالک اشتر سپاه ناحیه مقاومت ساوه با هدف آشنایی با کتاب‌های آموزنده در زمینه‌های ادبیات و داستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۴۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کارگاه قصه‌گویی برای کودکان در پایگاه مالک اشتر سپاه ناحیه مقاومت ساوه برگزار شد.

حجت‌اسلام حسین جبلی با اشاره اهداف برگزاری این کارگاه در سطح پایگاه مقاومت بسیج گفت: هدف از برگزاری این کارگاه تقویت قدرت صحیح‌خوانی، آشنایی با کتاب‌های آموزنده در زمینه‌های ادبیات و داستان، مهارت در زندگی، ایجاد زمینه‌های اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان و مشارکت در کار گروهی است .

وی افزود: مشاهده مي كنيم كه بخش هاي قابل توجهي از قرآن كريم نيز به بيان داستان‌هاي لطيف و آموزنده‌اي كه ريشه در فطرت انسان دارند، اختصاص يافته است و مفاهيم عقلي و مهمي از قبيل اثبات خدا، رسالت انبياء، معاد و قيامت، در قالب الفاظ شيرين و شيواي داستاني بيان گرديده است و هيچ گاه خداوند اين مفاهيم را تنها در تحت لواي استدلالهاي منطقي محض به كار نبرده است. 

مدرس این کارگاه قصه‌گویی تصریح کرد: تفاوت قرآن كريم نسبت به ساير كتب آسماني در این است که داستان هاي قرآني از ويژگي هاي هنري بالايي برخوردار است؛ كه علاوه بر رعايت جنبه اعجاز لفظي هيچگاه از بيان محتوا و حقايقي كه نقش هدايت و روشنگري انسان را در بردارد غافل نمانده است.

حجت‌الاسلام جبلی با تاکید بر اینکه قرآن، كلامي حكيمانه از طرف خداوند متعال است، گفت: بنابراين، اين امر اقتضاء مي كند كه داستان‌هاي آن نيز طبق روح كلي حاكم بر اين كتاب بيان گردد. 

وی افزود: با تدبر و دقت در داستان هاي قرآن، مشاهده مي كنيم كه روح حاكم بر داستان ها به طور كلي از اساطير و افسانه هاي اعراب كه بافته ي تخليات عوامانه ي آنها بود خالي است و قرآن به بيان الگوها و انتقال انديشه و فرهنگ هايي مي پردازد كه در گذشته هاي دور و نزديك تحقق خارجي داشته و بتوان از آنها پندها و عبرت آموزي را استخراج كرد.

مدرس این کارگاه قصه‌گویی تصریح کرد: داستان‌هاي قرآن، علاوه بر تمام جنبه هاي هنري كه در ساير داستان ها اعم، از متون ديني يا متون غير ديني وجود دارد، داراي ويژگي هايي است كه اين ويژگي‌ها خود بيانگر اين مطلب است كه، آنها ساخته و پرداخت قوه  وهم و خيال انسان نبوده، بلكه ريشه در علم خداوند داشته و صرفا به منظور سرگرمي انسان ها نازل نگرديده است.

حجت‌الاسلام جبلی در پایان خاطرنشان کرد: کارگاه قصه‌گویی به منظور احیای سنت قصه‌گویی، رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان و نیز آشنایی هرچه بیشتر کودکان با افسانه‌های کهن ایرانی و قصص قرآنی با محوریت صداقت برگزار می‌شود و در پایان به تعدادی از کودکان جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات