خبرهای داغ:
مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم خبر داد
مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم از حضور طلاب غیرایرانی در شهمیرزاد برای ترویج معارف قرآنی خبر داد و گفت: توجه به فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین تعالیم شیعه است.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۱۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر میری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان در مهرماه امسال، اهمیت ترویج تعالیم قرآنی را در جامعه بسیار زیاد دانست و با اشاره به اینکه روحانیان در اردوهای مختلف به ترویج آموزه‌های قرآنی و الهی می‌پردازند، اظهار داشت: طلبه‌های جامعةالمصطفی العالمیه قم، سفیران کشورهای اسلامی در ایران هستند و امروز قرآن در سراسر گیتی طرفدار دارد.

وی هدف از حضور طلاب دیگر کشورها در جمهوری اسلامی ایران را آموزش مکتب اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) بر اساس آموزه‌های تشیع بیان کرد و گفت: توجه به فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین تعالیم شیعه است.

مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم عنوان کرد: کشوری مانند نیجریه قبل از انقلاب اسلامی ایران حدود 7 هزار و 800 نفر شیعه داشت؛ در صورتی که در حال حاضر، با لطف خداوند متعال، حدود 7 میلیون نفر شیعه دارد و همین امر موجب ایجاد هراس در دل وهابی‌های عربستان‌سعودی شده؛ همه این‌ها در سایه تعالیم قرآنی به دست آمده است.

میری گفت: استان سمنان، استانی شهیدپرور، مأمن متدینان و مردمان باتقوایی است و فرهنگ دینی در این منطقه رواج خوبی دارد؛ طلاب غیرایرانی نیز در شهر شهمیرزاد حضور یافته‌اند و با استفاده از مواهب خداوندی، فضای تفریحی، آب‌وهوای دل‌نشین شهر و همچنین ایجاد تحول فرهنگی و نمایش نمادین فرهنگ دینی، مذهبی و اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های جامعةالمصطفی العالمیه قم را حضور هر ساله طلاب کشورهای اسلامی در شهمیرزاد در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: طلبه‌های این حوزه از 122 کشور جهان بوده که در حال حاضر در قم در حال کسب علوم دینی هستند و تعدادی از طلبه‌ها از 13 کشور ازجمله آلمان، آلبانی، کلمبیا، مالی، تانزانیا، اندونزی، تاجیکستان، ترکمنستان، هندوستان، پاکستان، افغانستان و... در حوزه علمیه قائم شهمیرزاد حضور یافته‌اند و این‌ها خود سفیران قرآن کریم به حساب می‌آیند.

مدیرکل مالی جامعةالمصطفی العالمیه قم حضور طلاب غیر ایرانی در شهمیرزاد را از سال 1372 اعلام کرد و گفت: بر اساس توافقنامه به عمل آمده با هیأت امنای مسجد و حوزه علمیه قائم شهمیرزاد و با حضور امام جمعه‌های شهمیرزاد و درجزین و رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) و نماینده جامعةالمصطفی العالمیه در آمریکا و کانادا در نظر است تا حوزه علمیه قائم شهمیرزاد به‌عنوان دوره‌های آموزشی کاربردی، کوتاه‌مدت و آموزش و کارگاه‌های پایان‌نامه‌نویسی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

میری همچنین از دلایل حضور طلبه‌های کشورهای اسلامی در ایران را علاقه بسیاری از کشورها و مردمان آن به شخصیت امام خمینی (ره) و سیره زندگی این بزرگ‌مرد تاریخ معرفی کرد و گفت: یکی از بهترین راه‌های معرفی مکتب تشیع و انقلاب اسلامی و امام راحل، حضور طلاب غیرایرانی در جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها