مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
تعاونی ها به عنوان مردمی ترین بخش اقتصاد کشور، زمینه و ظرفیت بزرگی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می کنند.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۰۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در آیین تجلیل از تعاونی های برتر استان زنجان ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونی ها و تعاونگران استان به سابقه تشکیل تعاون و تعاونی ها در جهان و کشور اشاره کرد و گفت: سابقه تعاونی در ایران به سال ۱۳۰۳ در ایران باز میگردد. در آن سال مواردی در خصوص تعاونی مطرح و در مجموعا ای تحت عنوان قانون تجارت به تصویب رسید. در پی آن در سال ۱۳۱۴ را می توان نقطه آغاز تشکیل و ثبت قانونی شرکت های تعاونی در ایران قلمداد نمود. اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و خواست به حق ملت ایران در خصوص تحقق عدالت اجتماعی، بخش تعاونی جایگاه مهمی را در قانون اساسی جمهوری اسلامی به خود اختصاص داد.

احمد غریوی با اشاره به نقش تعاون در تحقق سیاست های ابلاغی اصل 44 و نیز اقتصاد مقاومتی افزود: بخش تعاون بستر مناسبی برای تجمیع سرمایه های کم و انجام فعالیت های بزرگ اقتصادی با بهره گیری از توان و تخصص افراد در حوزه های مختلف را فراهم می کند و از این حیث سازگاری زیادی با اصول اقتصاد مقاومتی دارد.

وی اظهار داشت: تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند که پیشگیری از تمرکز ثروت، ایجاد و تامین شرایط کار برای همه، جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، تامین وسایل کار و تولید برای متقاضیان و توسعه و تحکیم مشارکت مردم در اقتصاد از اهداف عمده بخش تعاون است که باید به آنها توجه ویژه شود و لزوم توجه به تقویت تعاونی‌ها مورد تأکید اداره کل است و تاکنون اقدامات خوبی هم انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تصویب وابلاغ 7 راهبرد توسعه بخش تعاون در سال 93 از طرف وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی که عبارتند از: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی، تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها و توضیح برنامه های هریک از راهبردها، عنوان نمود: تمرکز اداره کل استان در بخش تعاون بر این 7 راهبرد و انجام وظایف خود براساس این راهبردها و کمک به پیشرفت استان با تقویت تعاونی ها می باشد.

ارسال نظرات