اردوی جهادی از آن دست برنامه های دانشجویی است که نه تنها در زمان تحصیل دانشجویان، بلکه تا سال های بعد نیز اثرات مثبت آن بر زندگی حاضران در این اردوها قابل مشاهده است؛ اردوهایی که فارغ از زرق و برق های اردوهای خاص دانشجوی ...
کد خبر: ۸۷۴۱۶۶۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، اردوی جهادی از آن دست برنامه های دانشجویی است که نه تنها در زمان تحصیل دانشجویان، بلکه تا سال های بعد نیز اثرات مثبت آن بر زندگی حاضران در این اردوها قابل مشاهده است؛ اردوهایی که فارغ از زرق و برق های اردوهای خاص دانشجویی، سادگی و صمیمیت در آن موج می‌زند.

اتفاق های خوبی که در اردوهای جهادی برای اهالی مناطق محروم و متقابلا برای دانشجویان رقم می خورد، سالیان سال پایه و اساس تصمیمات زندگی را در این دو گروه تشکیل می دهد، دو گروهی که تحت تاثیر اردوهای جهادی هستند.

آرزو ریاحی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد استان کرمان و از جهادگران این اردوها است.وی ششم شهریورماه تابستان امسال به همراه تیم بیست و پنج نفره راهی روستای مهروئیه ی فاریاب از توابع کهنوج شده است.

آرزو ریاحی  در رابطه با تاثیرات این اردو بر دوستان و جهادگران این عرصه گفت: به عینه شاهد بودم که وقتی بچه ها محرومیت روستا را دیدند ، رفتارشان تغییر کرد و از غرورشان کاسته شد.

ریاحی ادامه داد: تقریبا می توان گفت نود درصد از تیم بیست و پنج نفره مان برای اولین برای بود که راهی چنین اردوهایی شده بود و بسیاری فکر می کردند چنین اردوهایی بیشتر برای تفریح و گذران زمان خواهد بود.

این جهادگر تشریح کرد: من و دیگر همراهانم در دو شیفت صبح و عصر فعالیت داشتیم ، فعالیت عمرانی مان به دست پسران دانشگاه در همان روستای مهروئیه بود ولی دختران علاوه بر این روستا در ۱۰ روستای دیگر فعالیت کردند.

وی به فعالیت های فرهنگی دختران دانشجو اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های فرهنگی، احکام، آموزش قرآن و صنایع دستی در راستای اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در این اردوی ۱۰ روزه بود.

ریاحی در رابطه با استقبال مردم روستا از اقدامات و فعالیت های اردوهای جهادی به ” زنان کویر” گفت: استقبال مردم از گروه جهادی مان بسیار عالی بود و از ما درخواست داشتند که در سالهای دیگر هم به آنجا بیاییم.

این جهادگر با بیان این که فقر فرهنگی در روستاها بیشتر به چشم می خورد بیان کرد: در روستاهای مهروئیه مشکلات و مسائل فرهنگی بیش از مشکلات اقتصادی بود چرا که شاهد بودیم مردم به دلیل آنتن ندادن شبکه های داخلی ایران مجبور به استفاده از ماهواره و سرگرم شدن با شبکه های اجتماعی بودند و به تبع چنین شرایطی اثرات مخرب فرهنگی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان با بیان این که اردوهای جهادی نوعی خود سازی و کمک به مردم محروم است ، بیان داشت: از دوستان و همراهیانم تشکر می کنم چرا که اگر همتشان نبود نه اردو چنین پیش می رفت و نه چنین کارهایی انجام می شد و یک پیشنهاد هم به دانشجویانی میدهم که امکان حضور دارند، حتما برای یکبارهم که شده به چنین اردوهایی قدم گذارند.

انتهای پیام/

زنان کویر

ارسال نظرات