رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی است و بسیج کار خود را در این زمینه شروع کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۶۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدرضا نقدی در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز که در حسینیه سپاه سقز برگزار شد، افزود: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی است و بسیج از همان روزهای اول که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) این بحث را مطرح کردند، شروع به کار کرد.

وی عنوان کرد: شناسایی ظرفیت‌های هر استان یکی از اقدامات مهم بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که در زمینه افزایش تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، داربستی کردن تاکستان‌ها، علمی کردن کشاورزی، تدوین کتابچه‌های علمی در راستای افزایش تولیدات کشاورزی و ترویج کشاورزی صنعتی موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در راستای آموزش، ارائه تسهیلات، تبلیغات و دایرکردن بازارچه‌های فروش محصولات، کشاورزان را کمک خواهد کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون تن محصولات کشاورزی به عنوان ضایعات دور ریخته می‌شود، اظهار داشت: از برنامه‌های دیگر بسیج، توجه به صنایع تبدیلی کوچک روستایی است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم با بیان اینکه در سه دهه گذشته رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه اقتصاد و اشتغال داشته‌اند، تصریح کرد: دولت در راستای عمل به فرمایشات معظم‌له حرکت می‌کند و توجه به اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مسؤولان این شهرستان است.

علی‌اکبر ورمقانی توجه به تولید ملی، نگاه علمی به اقتصاد، شناسایی ظرفیت‌های هر روستا، توجه به صنایع کوچک تبدیلی را از مواردی برشمرد که در شهرستان سقز پیگیری می‌شود.

وی در ادامه خواستار ایجاد بازارچه مرزی یا معبر کولبری در بخشی از 35 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق شد.

ارسال نظرات