یادگار دوران دفاع مقدس در مراسم یادواره شهیدان فروزنده

هر کس در مقابل آمریکا و اسرائیل سر خم کند دشمن مسلمانان است

فرمانده سابق سپاه ناحیه کرج گفت: هر کسی در مقابل این دو دشمن بزرگ سر خم کند، رفیق آنها و دشمن مردم است، اما هر کسی در مقابل آنها سینه سپر کند دوست و رفیق مسلمانان است.
کد خبر: ۸۷۴۱۶۰۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ احمدرضا باهک فرمانده سابق سپاه ناحیه کرج در مراسم یادواره شهیدان شهیدان یدالله و غلامرضا فروزنده که به همت ستاد کنگره شهدای سپاه ناحیه امام سجاد(ع) و حوزه ۲۱۳ شهید محمد منتظری برگزارشد، اظهار داشت: آسایش و امنیتی که امروز در کشور حاکم است از قِبَل خون شهدا است .

وی افزود: از پدران با ارزش و مادران با لیاقت و خانواده های معظم شهدا که تمام وجودشان را برای تربیت انسان های شایسته گذاشته اند که امروز این عزت را نصیب دنیا کنند تشکر می کنیم.

باهک ردپای هجمه فرهنگی دشمن در شهر را قابل مشاهده دانست و عنوان کرد: در شرایط کنونی برگزاری یادواره شهدا از جایگاه ویژه ای در شهر برخوردار است.

وی انتظار شهدا را ادامه دادن راه آنان عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم شاخصه های شهدا را در حد توان خودمان، و خواسته های شهدارا در حد وسعمان به جوانان منتقل کنیم، آنها را بیمه کرده ایم.

فرمانده سابق سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با اشاره به ویژگی های جوانان امروز در در سخنان رهبری بیان کرد: شهدای مدافع حرم، شهدای امروز هستند که جنگ را ندیده اند و آن دوران را درک نکرده اند ولی امروز چون تکلیف دانسته اند در غربت و مظلومیت، خارج از وطن در مقابل همه قداره کش های دنیا ایستاده اند و مقابله میکنند که این همان ارزش است.

وی 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران را جنگ دنیا علیه کشورمان دانست و افزود: دشمن در زمان جنگ تحمیلی متصل به دنیا بود و امکانات و نیروهایش تمام شدنی نبود، و زمانی که لشگری از آنها منهدم میشد ظرف چند ساعت لشگر دیگری با تمام قوا جایگزین آن میکردند و کسانی که امروز در مقابل مردم شیعه ومظلوم عراق در حال جنگ هستند همان بعثیونی هستند که در موصل در مقابل بچه های ما در حال جنگ هستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس ولایتمداری، داشتن تفکر عقلانی و منطقی را عمل به تکلیف در مقابل شهدا وادامه دادن راه آنها معرفی کرد و اظهار داشت: افرادی که امروز در مقابل دشمن در مرزهای دیگر در حال دفاع هستند، از روی احساسات پای در این مسیر نگذاشته اند بلکه راه تکلیف را در پیش گرفته اند.

وی تهمت بعضی از افراد نسبت به شهدای مدافع حرم در قبال دریافت پول و جنگیدن در مرزها بی اساس و پوچ خواند و گفت: هر کدام از این شهدا به خواست خودشان پا در این مسیر گذاشته اند، و تهمت این افراد علیه آنان ناروا است.

باهک تصریح کرد: دفاع در مرزهای دیگر مایه ایجاد امنیت در داخل کشوراست و اگرامروزدر مقابل دشمن نایستیم فردا باید در کوچه های تهران با آنها بجنگیم همان گونه که در سال 88 این اتفاق افتاد.

وی عدالت گری و نفی ظلم را از خواسته های شهدا بیان کرد وافزود: خواسته شهاد برپایی عدالت است نه اینکه عده ای دنیا را ببلعند اما عده ای دیگر چیزی نداشته باشند.

هم رزم جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان افزود: همه مابرادر و برابر هستیم و در زیر یک پرچم که جمهوری اسلامی ایران است در کنار هم قرار داریم، و در این مسیر باید زندگی صادقانه و صالحانه برای خود بسیازیم، شهدا رفتند تا ما این زندگی سالم، انقلابی، مسلمانی را در عزت و هویت ایرانی داشته باشیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را جزء مسئولیت اجتماعی افراد دانست و گفت: شهدا در هر سنی و در هر مکانی به این تکلیف عمل میکردند و ما نیز باید به این تکلیف مهم اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشیم.

فرمانده سابق سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج داشتن بصیرت و آگاهی را از شاخصه های شهدا عنوان کرد وخواستار شد: ما نباید زیر بیرق هر کسی سینه بزنیم، فرزند حضرت زهرا(س) امروز حاکم ما است و تنها شیعه امیر المومنین است که در کل دنیا حکومت می کند و دشمن چشم دیدن آن را نداردولی ما باید در این مسیر بصیرت لازم را داشته باشیم و راه درست را از خطا تشخیص دهیم.

وی افزود: شهدا نقشه و چراغ راه هستند اگر راه آنها را در پیش بگیریم، هیچ گاه به بی راهه نخواهیم رفت، و جوان ایرانی با توسل و توکل میتواند راه بصیرت را پیداکند.

باهک با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما باید رای بدهیم، برای نظام جمهوری اسلامی ایران و باقی ماندن خون شهدا و این ادای تکلیف به ولایت است اما باید دقت داشته باشیم امانت را به امانت دار بسپاریم نه به هر شخصی و شهدا هم همین را از ما میخواهند.

وی آمریکا و اسرائیل را به عنوان دشمنان اصلی اسلام معرفی و تصریح کرد: هر کسی در مقابل این دو دشمن بزرگ سر خم کند، رفیق آنها و دشمن مردم است، اما هر کسی در مقابل آنها سینه سپر کند دوست و رفیق مسلمانان است.

یادگار دوران دفاع مقدس مردم را ولی نعمت مسئولین دانست و عنوان کرد: شهدا کارآمد و پاسخگو بودند و به افراد کارآمد توجه می کردند نه به هر کسی که پست و میز را برای خودش تصرف کند و مردم و ولی نعمت خود را رد کند.

وی عبور از خط قرمز ها را نشانه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز همه متحد با هم در کنار سفره امام زمان(عج) هستیم و نباید چنگ به صورت همدیگر بیندازیم و دشمن امروز و خط قرمز ها مشخص است و باید همدل و یکصدا در مقابل تمام هجمه های او بایستیم و از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها