به مناسبت شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست آل سعود؛
کسانی که دل به دستگاه‌ها و سازمانهای بین‌المللی میدهند و به آنهاامید می بندند، ببینند این حقیقت را، بفهمند این واقعیّت را، ببینند که چقدر دروغ و خِلاف واقع در هویّت این سازمانها و این تشکیلات وجود دارد، در این قضیّه سکوت کردند، هیچ چیز نگفتند.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۹۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ فاجعه منا که با ضعف مفرط و بی‌تدبیری آل سعود، حج را برای مسلمین جهان و علی‌الخصوص زائرین ایرانی تبدیل به یک حادثه جان‌سوز فراموش‌نشدنی کرد، اولین مورد از نشانه‌های بی‌لیاقتی این خاندان در میزبانی از زائرین خانه خدا نبود و در سالیان قبل نیز شاهد اتفاقاتی به مراتب فاجعه‌بارتر از حادثه منا، در ایام حج توسط این نامهمان نوازان سعودی بوده‌ایم.

یکی از این فجایع که به خصوص در اذهان ایرانیان مانده است، فاجعه کشتار زائران ایرانی در حج سال ۱۳۶۶ است که در طی مراسم «برائت از مشرکین»، جنایت‌کاران آل سعود، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را برنتافته و در حمایت از هم‌دستان جانیِ خود، به سوی حجاجی که عمدتا ایرانی بودند، آتش گشودند.

جنایتی که کشته شدن ۲۷۵ حاجی ایرانی آن هم در حرم امن الهی را در پی داشت و جراحت آن بر دل ایرانیان آن‌قدر عمیق بود که پس از این رخداد شوم امام خمینی(ره) در پیامی تاریخی فرمودند: "اگر ما از مسئله قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذریم، نمى توانیم از مسئله حجاز بگذریم."

این حکومت لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

* امت اسلامی در حادثه‌ی منا داغدار شد و هفت هشت هزار نفر شهید شدند اما در کشورهای دیگر غیر از ایران عکس‌العملی نشان ندادند و سکوت کردند.

* این سکوت، بلای بزرگی است که جان ملت‌های اسلامی را دربرگرفته و این مصیبت است برای دنیای اسلام.

* حکام سعودی در حادثه‌ی منا حتی یک عذرخواهی زبانی از ملت‌های مسلمان نکردند؛ چقدر اینها وقیح و بی‌شرمند.

* اگر نگوییم این حادثه با تعمد بوده، این بی‌تدبیری و بی‌کفایتی، جرم است.

* چه تضمینی هست در اوقات مشابه، حادثه‌ی مشابهی رخ ندهد؟ دنیای اسلام باید گریبان اینها را بگیرد.

* در حادثه‌ی منا چند هزار نفر به‌خاطر بی‌کفایتی و سوءعمل یک دولت جان می‌بازند و دستگاه‌های حقوق بشری سکوت مرگ گرفته‌اند.

* کسانی که دل به سازمان‌های بین‌المللی می‌بندند، واقعیت آنها را ببینند.

* اینها گاهی برای حقوق حیوانات جنجال می‌کنند؛ حالا چند هزار انسان در یک حادثه به خاک و خون کشیده شده‌اند و آنها سکوت محض کرده‌اند.

سکوت مرگ مدعیان حقوق بشردرکشتار حاجیان مظلوم منا

یک بُعد دیگر[حادثه منا]، نگاه به دنیای مدّعی حقوق بشر است. خب، یک جا یک نفری با یک اتّهامی در یک کشوری فرض بفرمایید به قتل میرسداعدام میشود یا زندانی میشود، شما می‌بینید سروصداهای حقوق بشری بلند شد البتّه درآن کشورهایی که انگیزه برای مخالفت و مبارزه‌ی با آنها وجود دارد هیاهو درست میکنند؛ اینجا چند هزار نفر به‌خاطر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری و سوء عمل یک دولت جان میبازند و این دستگاه‌های حقوق بشری و دولتهای مدّعی حقوق بشر سکوت مرگ میگیرند و حرف نمیزنند؛ هیچ چیز نمیگویند این هم یک نکته‌ی مهمّی است.

این کسانی که دل به دستگاه‌ها و سازمانهای بین‌المللی میدهند و به آنهاامید می بندند، ببینند این حقیقت را، بفهمند این واقعیّت را، ببینند که چقدر دروغ و خِلاف واقع در هویّت این سازمانها و این تشکیلات وجود دارد، در این قضیّه سکوت کردند، هیچ چیز نگفتند.

گاهی حتّی حقوق حیوانات برایشان این‌قدر اهمّیّت پیدا میکند که جنجال میکنند، چند هزار انسان در یک چنین حادثه‌ای - نه یک حادثه‌ی تصادفی، نه سقوط یک هواپیما، در یک حادثه‌ای که وظیفه‌مند بودند کسانی که این حادثه را درست مدیریّت کنند، آنجا اینها به‌اصطلاح صاحب خانه‌اند، اینها متولّیان امرند، وظیفه‌ی آنها بوده است که امنیّت اینها را حفظ کنند به خاک و خون کشیده بشوند و اینها هیچ چیز نگویند؛ سکوت محض بکنند!

#امام_خامنه_ای ۱۳۹۵/۰۶/۱۷

ارسال نظرات