واکنش همسر شهید دکتر حاتمی به اظهارات روحانی:
اینکه گفته شود اعتراض در مقابل سفارت عربستان باعث وضعیت فعلی و نابسامانی دیپلماتیک در قضیه پیگیری فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام است، به نظرم بهانه‌سازی است.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۹۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر فرشته روح‌افزا همسر شهید دکتر حاتمی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر هجوم عده ای به سوی سفارت عربستان سعودی، نوشت: اینکه گفته شود اعتراض در مقابل سفارت عربستان باعث وضعیت فعلی و نابسامانی دیپلماتیک در قضیه پیگیری فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام است، به نظرم بهانه‌سازی است.
 
از زمان حوادث خونبار حج سال گذشته تا ماجرای سفارت، بیش از 3 ماه فاصله است، ما نشانه‌ای از پیگیری‌های دولت و وزارت امور خارجه در این 3 ماه ندیدیم. حتی توضیح یا بیانیه‌ای مبنی بر اینکه دولت در حال رسیدگی حقوقی و قانونی این فجایع باشد به خانواده شهدا ارائه نشد. حتی کمیته حقیقت‌یاب هم تشکیل ندادند و شاهد بودیم که امروز (چهارشنبه) رهبر انقلاب فرمودند با اینکه یک‌سال از ماجرا گذشته است ولی باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل و این موضوع پیگیری شود. اگر کاری شده بود و به جایی رسیده بود، نتایج مثبت آن را آقای روحانی اعلام کنند.

آن چیزی که ما از پیگیری‌های دولت و وزارت امور خارجه در آن برهه به خاطر داریم، همان چیزی است که مردم می‌دانند و دیده‌اند. ما در آن برهه ماجرای زانو زدن آقای ظریف مقابل امیر کویت را به خاطر داریم.


درباره ماجرای سفارت هم می‌گویم دیپلماسی ضعیف دولت موجب شد این ماجرا اینقدر بزرگ شود. مردم جگرشان سوخته بود که نزدیک به 500 نفرشهید شدند و اینها کاری نکردند و سعودی هم عذرخواهی نکرد. اتفاقات سفارت در همه ازدحام‌ها ممکن است رخ دهد. همانطور که سعودی اعلام می‌کند شهادت بیش از چند هزار نفر اتفاق بوده، ما هم اعلام کنیم این یک اتفاق بوده است. چطور شهادت 7 هزار انسان اتفاق است ولی وارد شدن به یک سفارت اتفاق نیست؟ این نشانه دیپلماسی ضعیف ماست. مردم از جنایات سعودی‌ها و ضعف دیپلماسی دولت به خشم آمده بودند. اگر دولت در آن 3 ماه کاری می‌کرد و آن را اعلام می‌کرد شاید مردم جلوی سفارت نمی‌رفتند. همه داغ مردم این بود که دولت نتوانسته کاری بکند. یک عده هم از شرایط سوءاستفاده کردند.
*همسر شهید دکتر احمد حاتمی

ارسال نظرات