اجرای طرح " محله بدون اعتیاد " در پایگاه های بسیج استان بوشهر

اجرای طرح " محله بدون اعتیاد " درپایگاه های بسیج استان بوشهر با موفقیت درحال انجام است ، دراین گزارش با عملکرد دو پایگاه برتر در زمینه ترک اعتیاد آشنا می شویم.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۶۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، اعتیاد به موادمخدر یکی از بلاهای خانمان سوز است که بنیان خانواده ها را به خطر می اندازد ومشکلات بسیاری برای فرد معتاد وجامعه بوجود می آورد ، این موضوع امنیت خانواده هارا تهدید می کند و عموم مردم و خانواده ها پیوسته درباره این بلای خانمانسوز اظهارنگرانی می کنند.

مسؤلان و دست اندکاران کشور ما باید برای کنترل و مهار مواد مخدر و حل مشکل اعتیاد و عوارض ناشی از آن با همکاری همه نهاد های تأثیرگذار همّت و اقدامی بیش از گذشته از خود نشان بدهند تا امنیت و آرامش و سلامتی را برای کشور وجامعه و محیط و خانواده ها به ارمغان آورند .

در این گزارش قصد داریم شما را با دوتن از فرمانده پایگاه های موفق استان بوشهر در این زمینه آشنا کنیم :

"حسین دشتی" فرمانده پایگاه خاتم الانبیاء حوزه محمد رسول الله شهرستان تنگستان (استان بوشهر) در مصاحبه با خبرنگار ما می گوید: به کمک متربیان وسرگروه حلقات صالحین پایگاه موفق شدیم دوتن ازمعتادین محله را شناسایی وشرایط ترک اعتیاد آنها را فراهم کنیم .

وی درباره تفکر غلطی که در جامعه درباره معتادین وجود دارد ، گفت: رفتار اجتماعي با معتادين توام با نفي و طرد ، نفرت و انزجار ، تحقير، تخفيف و خلاصه به شكل برخورد با مجرم خطر ناكي است که بزرگترین خطا را مرتکب شده است وقابل بخشش نیست.

 فرمانده پایگاه خاتم الانبیاء حوزه محمد رسول الله  با بیان اینکه معتاد قبل از اينكه يك مجرم باشد يك بيمار است ، افزود:  رفتارهاي غلط اجتماعي وعملكرد نادرست برخی باعث می شود تا افراد معتاد برای رفع درد و بیماری خود اقدام نکند  و جامعه در برخی موارد اورا به وادي خلاف سوق مي دهد بنابراین در طرحی که ما اجرا کردیم برای اولین مرحله نیاز بود این تفکر غلط را در بین افراد محله از بین ببریم برهمین اساس آنها را در برنامه های پایگاه شرکت دادیم.

وی افزود : آنها را جذب حلقات صالحین کرده وبرخی از برنامه های حلقه در منازل این عزیزان برگزار کردیم و وشرایطی ایجاد شد که نگاه دیگران به آنهاتغییر کرد وپس از آن طی مشاوره های بسیار توسط افراد متخصص ، رضایت آنها را برای ترک اعتیاد جلب کردیم.

 فرمانده پایگاه خاتم الانبیاء حوزه محمد رسول الله درباره مشکلی که در این راه برای آنها به وجود آمده توضیح داد و اظهار داشت: ترک اعتیاد به راحتی امکان پذیر نیست به همین خاطر تصمیم گرفتیم آنها را به کمپ ترک اعتیاد ببریم وبرای این کار نیاز به هزینه بسیار بود،   دراین راستا با همکاری متربیان حلقات صالحین و همه بسیجیان پایگاه هزینه های این کار فراهم شد .

"حسین دشتی" در پایان تاکید کرد: در حال حاضر این دو متقاضی ترک اعتیاد در کمپ اعتیاد به سر می برند وبه خوبی مراحل درمان را طی کرده وبزودی شاهد سلامتی کامل آنها خواهیم بود همچنین بعد از رهایی از دام اعتیاد در رابطه با اشتغال و کارآنها برنامه هایی در دست اقدام است.

"عیسی فتحی" فرمانده پایگاه سلمان فارسی شهرستان دشتستان یکی ازاقدامات موثر این پایگاه را برگزاری طرح "محله بدون اعتیاد " عنوان کرد و گفت : تاکنون با همکاری بسیجیان این طرح به خوبی اجرا شده ونتیجه این کار برگرداندن سلامتی به یک انسان بیمارو در دام اعتیاد است .

وی افزود: موضوع اشتغال و توانمند سازی معتادان نیز از دیگر ضروریاتی است که باید به آن توجه کرد ، بعد از اینکه این افراد موفق به ترک اعتیاد شدند شرایط کار در نجاری برایش فراهم شد ، درحال حاضر افراد نجات یافته از دام اعتیاد در سلامتی کامل بسر می برند ونه تنها بهروال عاد یزندگی برگشتهاند بلکه دراجرای برنامه های پایگاه جزء نفرات  اول  هستند .

انتهای پیام /گ

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار