مجتبی عبداللهی
با همکاری سپاه و آموزش و پرورش ایلام صورت گرفت/
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد : سهم اعزام راهیان نور دانش آموزی امسال ما تعداد نه هزار نفر است و اولین اعزام راهیان نور دانش آموزی از دهم مهر ماه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۲۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷

سرهنگ شاکرمی معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در جمع مدیران کل آموزش و پرورش شهرستانها ، مسئولین بسیج دانش آموزی نواحی مقاومت ، فرماندهان نواحی و خادمین راهیان نور دانش آموزی گفت : درسال گذشته تعداد یازده هزار نفر از دانش آموزان را در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی جهت بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام کردیم . و در این اردوها تعداد 203 نفر خادم الشهداء و 190 نفر روحانی را همراه کاروان ها اعزام کردیم.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه کشوری اردوهای راهیان نور با حضور مقامات کشوری و لشکری در تاریخ دهم مهر ماه خبر داد و گفت : این مراسم در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) و با رمز یا فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان ایلام نیز در همین تاریخ در یکی از مدارس شهر ایلام برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) در ادامه به میزان موفقیت بسیج دانش آموزی استان ایلام در بحث راهیان نور گفت : با تلاشها و زحماتی که صورت گرفت ما در بحث راهیان نور دانش اموزی در سال 94 رتبه سوم کشوری را بدست آوردیم.

سرهنگ شاکرمی در ادامه افزود : سهم اعزام راهیان نور دانش آموزی امسال ما تعداد نه هزار نفر است و اولین اعزام راهیان نور دانش آموزی در سال 95 در دهم مهر ماه با اعزام دانش آموزان دختر آغاز خواهد شد و تا تاریخ و تا اردیبهشت سال آینده این اعزام ها ادامه خواهد داشت.

شاکرمی در پایان از دست اندکاران اردوهای راهیان نور دانش آموزی خواست که به زیارت با معرفت ، انجام کارهای فرهنگی، نماز جماعت ، توجه به دلنوشته های دانش آموزان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با گرامیداشت سالروز قیام خونین 17 شهریور 57 گفت : در 17 شهریور 57 موج گسترده ای از عدالتخواهی در جهت مبارزه با ظلم و ستم ستمشاهی در کشور بپا خاست و نهایتا باعث شد که بنیان ظلم و ستم در 22 بهمن 57 فرو بریزد و انقلاب به ثمر بنشیند .انقلاب اسلامی، انقلابی است فرهنگی ، الهی و مردمی که دارای سه پایه خدامحوری و دینداری ، ولایت و رهبری و مردم است . بخشهایی از فرهنگ ارزشی ما در طول مبارزات انقلاب اسلامی و بخشهای در طول دفاع مقدس با وجود مردانی از این آب و خاک رشد و نمو پیدا کرد و امروز این فرهنگ در خارج ار مرزهای ایران بسط و گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه به بیان کارکردهای فرهنگی دفاع مقدس پرداخت و گفت : برای اینکه ما بتوانیم در فضای آلوده امروز که هجمه های فرهنگی سنگینی در رسانه های ارتباط جمعی ، رسانه های مجازی و حقیقی علیه ما صورت می گیرد مبارزه کنیم یکی از راههای اصلی مقابله ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

سردار حسینی در ادامه گفت : در اردوهای راهیان نور دلهای پاک دانش آموزان با بخشهایی از معارف و ارزشهای دفاع مقدس آشنا می شود . اردوهای راهیان نور به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی بخاطر میزان سلامت و اثرگذاری هیچ مخالفی ندارد و اولیاء دانش آموزان ، مدیران و دست اندرکاران راهیان نور صددرصد راضی و خشنود هستند.

وی در آخر با تاکید بر استفاده از دست نوشته های دانش آموزان گفت : دلنوشته های دانش آموزان در طول اردوهای راهیان نور تحت عنوان رهاورد سرزمین نور را باید توسعه داده و به مسابقه بگذاریم.

در پایان مراسم از تعدادی از مدیران ، مسئولین و خادمین راهیان نور دانش آموزی تجلیل شد. و پس از آن خادمین راهیان نور دانش آموزی نظرات خود را به بحث گذاشتند.


ارسال نظرات