شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد:

اگر عکس ولی فقیه را مسئولان بالای سر می‌گذارند عکسش عمل نکنند

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد همزمان با سفر هاشمی رفسنجانی به مشهد مقدس و رونمایی از المان شهدای گمنام این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۹۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همزمان با سفر هاشمی رفسنجانی به مشهد مقدس و رونمایی از المان شهدای گمنام این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است: «به راستی که مقام معظم رهبری چه خوب فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهداى انقلاب سبب تداوم حرکت انقلاب است. حقیقت امر نیز همین است که اگر فرهنگ شهدا مجدداً بر تمام ارکان کشور طنین انداز شود قطعاً مشکلات حل می‌شود چرا که آنها با پشتکار و ایمان  توکل خالص به خدا با کمبود امکانات توانستند 8 سال در مقابل جبهه استکبار مقابله و آنان را زمینگیر کنند و حال که امکانات و اقتدار نظام اسلامی به مراتب قابل قیاس با آن زمان نیست باید دید که چگونه نام شهدا در سخن  عمل زنده نگه داشته می‌شود.

در ابتدا جا دارد از مسئولان و ریاست دانشگاه آزاداسلامی واحد مشهد بابت اتمام المان شهدای گمنام دانشگاه تشکر کنیم چرا که این کار نیز به نوعی در جهت زنده نگه داشتن نام شهدا است. اما به بهانه افتتاح المان مزار پنج شهید گمنام مدفون در این دانشگاه توسط جناب آقای  هاشمی لازم می‌دانیم تا چند نکته را یادآور شویم:

1- مسئولان باید بدانند که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا صرفاً در برگزاری چند یادواره شهدا و یا کارهای این چنینی صورت نمی‌گیرد، بلکه باید سیره شهدا توسط مسئولان زنده نگه داشته شود و نه فقط صورت شهدا.

2- نخستین هدف شهدا تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است پس مسئولان اگر دغدغه شهدا را دارند باید این سخن را جامه عمل بپوشانند نه اینکه ولی فقیه می‌گوید مثلاً کنسرت و اردوی مختلط و ورود فتنه گران در دانشگاه‌ها صورت نگیرد اما عده‌ای باز بگویند رهبری حکم حکومتی که نداده‌اند سخن ایشان ارشادی است. پس نخستین درس سیره شهدا این است که اگر عکس ولی فقیه را مسئولان بالای سر می‌گذارند عکسش عمل نکنند.

یکی دیگر از آرمان‌های شهدا بحث مبارزه با استکبار و کوتاه نیامدن در برابر حرف زور جبهه باطل است. اما متاسفانه امروز در کشور می‌بینیم عده‌ای دم کدخدا را دارند تا او به آنها کمک کند. آیا شهدا چنین روش و منشی داشتند؟ آیا شهدای غواص که سال گذشته در اقصی نقاط کشور تشییع شدند امیدی به دشمن داشتند؟

از دیگر اهداف اصلی شهدای دفاع مقدس مبارزه با اشرافیگری و اسلام آمریکایی بود اما امروز و در گذشته دیدیم و می‌بینیم که عده‌ای از مسئولان نظام نه تنها به مبارزه اعتقادی ندارند که حتی بستر لازم برای افزایش مانور تجمل را نیز بدست خودشان کلید می‌زنند. خب مگر امام این شهدا نفرمودند که اگر روزی مسئولان کشور از خوی کوخ نشینی به کاخ نشینی روی آورند باید فاتحه آن ملت و نظام را خواند.

امروز باید مسئولان نظام و برخی از یاران امام راحل پاسخگو باشند که چه اتفاقی افتاده که نسبت به آن سخنان بی‌تفاوت شده و عکس آن عمل می نمایند و به دنبال خوشگذرانی‌های خود در سواحل کیش و سواحل دریای خزر و سد لتیان بودند در حالی که مستضعفان این انقلاب که به فرموده رهبر کبیر انقلاب اینان تا آخر خط خواهند ماند در شرایط سختی زندگی می‌کنند!

در آخر می‌توان گفت، دیگر اهداف شهدای دفاع مقدس حفظ حریم اسلام ناب محمدی(ص) و فضایل اخلاقی بود. در این زمینه نیز مسئولان امر رفتار خودشان را بسنجند که تا چه حد در ترویج فضایل اخلاقی و معارف اسلامی در جامعه دانشگاهی موفق بوده‌اند.

حال سئوال ما این است که مسئولان دقیقاً با چه ابزار و کارهایی توانستند یاد و نام شهدای انقلاب را زنده نگه دارند تا سبب تداوم حرکت انقلاب شود.

امید است همه ما مورد شفاعت شهدای مدفون در دانشگاه‌ها به ویژه پنج شهید گمنام این دانشگاه واقع شویم.

والسلام
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار