خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس شورای اسلامی درباره «FATF» از مقامات توضیح بخواهد تا ابعاد مختلف آن برای مردم مشخص شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۷۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد «FATF» از دولتی‌ها و مقامات امضاکننده توضیح بخواهد تا ابعاد مختلف آن مشخص شود در این صورت چنانچه بند و تبصره ذلت‌باری داشت از ملت پنهان نمی‌ماند و در موقع مقتضی می‌توان واکنش لازم را نشان داد.

وی ادامه داد: اصل قضیه و اینکه کشورهای مختلف برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم با هم متحد شوند مورد تایید بوده و این عمل فی‌النفسه درست می‌‌باشد ولی آنچه که حائز اهمیت است این می‌باشد که با چنین عنوان و شعاری قرار است کشورمان را به کدام سمت سوق دهند.

این مسؤول اضافه کرد: اگر درآمد کسی از حد معمول خیلی بالاتر باشد نشان‌دهنده وجود راه‌های درآمدی مختلف برای چنین کسی است، در این صورت بانک یا نهادهای نظارتی مقابل درآمد شخص علامت سوال گذاشته و آن را بررسی می‌کنند.

دیرباز یادآوری کرد: این احتمال وجود دارد که یک فرد بخشی از درآمد خود را از کشورهای دیگر کسب کند و حکومت مرکزی به تنهایی توانایی ورود به این موضوع را نداشته باشد بنابراین کشورهای مختلف براساس قانون مبارزه با پولشویی با هم متحد می‌‌شوند که اگر فقط همین باشد امری پسندیده و ارزشمند است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بانک مرکزی هم براساس قانون مبارزه با پولشویی وارد شده و قرارداد «FATF» را امضا کرده است اما در این زمینه اطلاعات تامل‌برانگیز و نگران‌کننده‌ای در جامعه انتشار یافته است.

*ملت ایران زیربار قراردادهای ننگین نروند

وی خاطرنشان کرد: در قراردادهای مورد اشاره غیر از پولشویی مطالب دیگری نیز گنجانده شده است، مبنی بر اینکه ایران نمی‌تواند به جریان مقاومت، لبنان، سوریه و ... عراق کمک کند، بنابراین اگر واقعا قرارداد مبارزه با پولشویی که بانک مرکزی و دولت آن را امضا کرده مساوی با این باشد که ملت ایران را از آرمان‌ها جدا کند درست نیست که زیربار چنین قرارداد ذلت‌باری برویم.

این استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه اضافه کرد: ملت ما سال‌های سال بر سر آرمان‌های خود جنگیده و سختی کشیده است بنابراین عقب‌نشینی از مواضع را نخواهند پذیرفت، اگر بنا است با چنین قراردادهایی زیر یوغ استعمار، آمریکا و اسرائیل قرار گیریم به طور قطع چنین چیزی را هیچ‌کس قبول نمی‌کند.

وی با اظهار اینکه رهبری، ملت، خانواده شهدا و حزب‌الله چنین خفتی را قبول نمی‌کنند، هیچ ایرانی غیرتمند و مسلمانی آن را نمی‌پذیرد، یادآوری کرد: بنابراین چنانچه بانک مرکزی چنین کاری کرده باشد مجلس شورای اسلامی باید ورود پیدا کند، پیرامون موضوع تحقق و تفحص کند.

دیرباز افزود: مقامات باید پاسخ دهند اگر واقعا عقب‌نشینی از آرمان‌ها و لوازم همکاری با کشورها باشد این برای ما یک ذلت است و برای دولت ما ننگ است، امیدواریم مسئولان بانک مرکزی زیر بار چنین تعهداتی نرفته باشند ممکن است که تخلف یا اشتباهی رخ دهد ولی چنانچه عالما و عامدا این کار را بکنند به طور قطع رهبری مخالفت خواهند کرد و مجلس شورای اسلامی باید ورود پیدا کند تا قرارداد و تفاهم‌نامه خلاف قانون اساسی، عزت و استقلال کشور اجرایی نشود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که عزت‌مداری یک اصل مهم در ارتباطات بین‌المللی است که باید آن را رعایت کنیم، بنابراین چنانچه این عزت‌ مخدوش شود همه نهادهای قانونی و ملت مخالفت می‌کنند.

دیرباز با اظهار اینکه پذیرفتن چنین ذلتی قطعا عاقلانه نیست، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به آن ورود پیدا کند و کسانی را که چنین تعهداتی را پذیرفته‌اند دعوت کرده و توضیحاتی را بخواهند تا هر قراردادی ننگ و ذلتی برای کشور ما داشته باشد نپذیریم، هیچ ایرانی مسلمان و آزاده هم آن را قبول نخواهد کرد.

ارسال نظرات