مسؤل كتابخانه مهرباني:

تهراني‌ها بيست هزار جلد به كتابخانه مهرباني اهداء كردند

اگر اهل خیر هستید با کتابخانه مهربانی همراه شوید. کافی ست به کتابخانه خود نگاهی ببیندازید و کتابهایی که مدتهاست بی‌استفاده مانده را به دست کسانی برسانید که به دلیل فقر و نداری از این یار مهربان دور مانده اند.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۷۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت نوشت: در ميان زرق و برق‌هاي زندگي و در ميان هاي و هوي‌هايي كه روزمره با آن در ارتباط هستيم. در ميان دويدن‌هاي بي‌امان به دنبال مشكلات مختلف كه همواره با آن دست و پنج نرم مي‌كنيم. روح آدمي خسته و كسل مي‌شود، خسته از اين همه روزمرگي و تكرار و تكرار.

نيت‌هاي خير، انديشه انسان دوستانه، نيكو به بندگاني كه نياز به ياري ما دارند همه و همه مي‌تواند سيقلي براي روح خسته و دربند باشد. گاهي وقتي سخن از نيكوكاري به ميان مي‌آيد و از ايثار و فداكاري مي‌گوييم ذهن به دنبال كارهاي بزرگ و تصميم هاي سرنوشت‌ساز مي‌رود در حالي كه اينطور نيست.

ايثار هم براي خود مراتبي دارد و تنها به يك مورد و يك نكته منتهي نمي‌شود. قدم‌هاي كوچك هم مي‌تواند در دايره ايثار و فداكاري قرار بگيرد اگر به قدمي كه برميداريم ايمان داشته باشيم. ايمان به نيت خير، ايمان به عمل خير.

وقتي ايده كتابخانه مهرباني از سوي خانه فرهنگ ايثار و مقاومت مطرح شد كمتر كسي انتظار فراگيري و پيشرفتش را داشت اما اين طرح با وجود همه مشكلات و موانعي كه پيش روي داشت توانست به قله بلندي از ترقي برسد و ندايش را به گوش خيرخواهان برساند تا جايي كه از جاي جاي تهران بزرگ براي اهداء كتابهاي خود با كتابخانه مهرباني تماس مي‌گيرند و با اشتياقي وافر طرح كتابخانه مهرباني را حمايت و رو به جلو سوق مي‌دهند.

تا جايي كه امروز مي‌بينيم طرح كتابخانه مهرباني از دروازه‌هاي پايتخت گذشته و همچون رودي روان به سمت و سوي شهرها و استانهاي ديگر كشورمان جاري‌ست و توانسته به صورتي وسيع و گسترده به سمت هدف آسماني‌اش پيش برود.

در گفتگو با سجاد جابري مسئول بخش كتابخانه مهرباني مطلع شديم پايتخت نشينان نيكوخواه تا كنون حدود بيست هزار جلد كتاب را به كتابخانه مهرباني اهداء كرده‌اند.

وي درباره محتوا و ماهيت كتابهاي اهدايي گفت: كتابهاي اهدايي شامل؛ قرآن، كتابهاي مذهبي، كتابهاي داستاني و سرگرمي، كتاب‌هاي آموزشي مي‌باشد كه در خانه فرهنگ ايثار جمع‌آوري شده و پس از تفكيك و دسته‌بندي به مناطق محروم، روستاهاي دور افتاده ارسال شده و در ميان افراد بي‌بضاعت توزيع مي‌شود.

شايد كتابخانه مهرباني همان قدم كوچك و پله نخست براي مهرباني باشد اما همين قدم كوچك توانسته دل بسياري از مردمان رنج‌كشيده را شاد كند و لبخند را بر لبهايشان بنشاند و از آن گذشته يك ظرف پر از لذت و طهارت را بر روح اهدا كنندگان جاري كند و آرامشي از جنس اطمينان را در وجودشان بكارد.

همه مي‌توانند باني خير باشند، همه مي‌توانند اهل كوي نيكوكاري باشند. كافي‌ست از هر فرصتي بر اي مهرباني و عشق ورزيدن به انسان‌هاي ديگر استفاده كنند و دستهاي نيازمند را بي دستگير نگذارند.

كتابخانه مهرباني بستري‌ست براي آنان كه به دنبال كار خيرند، براي آنان كه به فكر جلاي روح‌اند و به تعالي مي‌انديشند. اگر اهل خير هستيد با كتابخانه مهرباني همراه شويد. كافي ست به كتابخانه خود نگاهي ببيندازيد و كتابهايي كه مدتهاست بي‌استفاده مانده را به دست كساني برسانيد كه به دليل فقر و نداري از چشمه شيرين و گواراي كتابخواني دور مانده‌اند.


براي اهداء كتابهاي مازاد و اضافي خود با كتابخانه مهرباني تماس بگيرد:

09014923128

77608568

ارسال نظرات
آخرین اخبار