خبرهای داغ:
شورای هیئات مذهبی استان سمنان بمناسبت سالروز قیام 17 شهریور و کشتارجمعی از مردم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی (1357ه ش) بیانیه ای صادر نمود.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۳۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شوای هیئات مذهبی استان سمنان در آستانه فرارسیدن17 شهریور سالروزبه خاک و خون کشیدن و به شهادت رساندن مردم بی گناه درمیدان ژاله درجمعه سیاه ، باصدوراطلاعیه ای یاد و خاطره شهدای والامقام 17 شهریور را گرامی داشت.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

در آستانه فرا‌ رسیدن سی و هشــتمیـن سـالگرد قیام یوم الله هفده شهریور، جمعه خونین ، شورای هیئات مذهبی استان سمنان ، ضمن تسلیّت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) اعلام کرد ، شهریور ماه ، میعادگاه وصال ستارگان پرفروغی است که در آسمان شهادت اوج گرفتندتاروشنی بخش راه اقتدارو عزت نهضت پرافتخارخمینی کبیر، این روح بلند  سرافراز دوران باشند .

17 شهریور ماه یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود ، میدان ژاله سابق تهران را میدان تحقق دلاور مردی و رشادت‌های تاریخی و تاریخ‌ساز خود ساختند، تا میدان ژاله به خون بنشیند و به میدان شهدا بدل گرددتا روزگار باقی است نام شهدای آن بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیش‌قراولان و پیشگامان فجرآفرین بهمن 57 خواهد درخشید.

درادامه این بیانیه آمده است ، سلام بر حماسه‏سازان 17 شهریور؛ که عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و مشتاقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند.

درود بر جوانان و زنان پاکدل، که روز خونین کربلای 17 شهریور 57 را به روز آغاز سقوط سریع رژیم سفّاک ستم شاهی پهلوی تبدیل کردند و به درستی 17 شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت، طاغوت‏شکن و تاریخ‏ساز شد و به عنوان عامل تسریع‌کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها