محمود فرامرزی در گفتگو با «بسیج»:

بازی‌های رایانه‌ای سلامت روانی کودک را به خطرمی اندازد

فرامرزی هیجان‌های دروغین ناشی از بازی، سلامت روانی کودک را به خطرمی اندازد.
کد خبر: ۸۷۴۱۳۹۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

محمود فرامرزی کارشناس امور کودکان و بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به آثار مخرب بازی‌های رایانه‌ای و تأثیران بر کودکان گفت: این بازی‌ها با بهره‌گیری از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج ، دنیایی از هیجان را نشان می‌دهند و همین جذبه و کشش زیاد است که روح و جسم مخاطب را به دنیایی از تخیلات می‌برد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا می‌پندارد .

وی در ادامه اظهار کرد: این بازی‌ها به دلیل این‌که کودک در یک وضعیت ثابت تا ساعت‌ها می‌نشیند ، ستون فقرات و استخوان‌بندی او دچار مشکل می‌شود. همچنین احساس سوزش و سفت شدن گردن ، کتف‌ها و مچ دست از دیگر عوارض کار نسبتاً ثابت و طولانی‌مدت با رایانه است .

فرامرزی با بیان اینکه چشمان فرد به دلیل خیره شدن مداوم به صفحه‌نمایش رایانه به‌شدت تحت‌فشار نور قرار می‌گیرد و دچار عوارض می‌گردد، تأکید کرد: که نوجوانان چنان غرق بازی می‌شوند که توجه نمی‌کنند تا چه حد ازلحاظ بینایی و ذهنی بر خود فشار می‌آورند.

وی بابیان اینکه هیجان‌های دروغین ناشی از بازی، سلامت روانی کودک را به خطرمی اندازد عنوان کرد:این هیجان همیشگی هنگام بازی ، بر روی ارگانیسم فرد تأثیر گذاشته و پی آمده‌ای منفی بر دستگاه گردش خون و گوارش می‌گذارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار