اظهارات یک جامعه شناس به علل افزایش فساد اداری در گفتگو با «بسیج»:
شریفی گفت: برای کسی که پیشنهاد رشوه دارد و رشوه می گیرد مجازات عمیقی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۹۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و پژوهشگر خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به راهکار مقابله با فسادهای اداری و منشأ آن گفت: عدم تناسب درآمد و هزینه های کارمند یکی از علل فسادهای اداری است لذا باید روی حقوق کارمندها بیشتر کاربشود تا بتوانیم به استناد آن شرایط را بهتر فراهم کنیم.

وی افزود: بخش دوم ناشفاف بودن قوانین است به دلیل آنکه نظام اداری ما قوانین شفاف و روشنی ندارد امکان اظهار نظر افراد وجود دارد تا از راه غیر قانونی این فسادی که ما تحت عنوان فساد اداری از آن یاد می کنیم بیشتر شود که راه صحیح مقابله با آن شفاف کردن ، همگانی و سیستماتیک کردن مباحث است.

شریفی گفت: بخشی بعدی کار به دستگاه های نظارتی بر می گردد که سازمان بازرسی مانند دیوان محاسبات باید عمیق تر و دقیق تر کار کنند تا حد فساد کم شود و آخرین نکته بالا بردن مجازات و سطح هزینه چنین پیشنهادها است.بر هیمن اساس برای کسی که پیشنهاد رشوه دارد و رشوه می گیرد مجازات عمیقی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انجام مجموعه این اقدامات و استفاده از مدیرانی که دانش حقیقی داشته و از جناح بازی و سلیقه به دور باشند تا شایسته سالاری حاکم شود در حد زیادی ریشه های فساد اداری را خشک می کند.


ارسال نظرات