خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

انسان برای تقویت فطرت خداجو و عدالت‌خواه نیازمند مرشد و راهنما است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه انسان فطرتاً خداشناس، خداجو و عدالت‌خواه است گفت: انسان باید دارای حکیمی باشد که دست او را بگیرد و هیچ انسانی مستغنی از حکیم و مرشد نیست.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۲۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
انسان برای تقویت فطرت خداجو و عدالت‌خواه نیازمند مرشد و راهنما است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان فطرتاً خداشناس، خداجو و عدالت‌خواه است اظهار داشت: در کنار این فطرت نفس اماره هم هست که لشکری دارد برای خاموش‌کردن این چراغ.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انسان باید دارای حکیمی باشد که دست او را بگیرد و هیچ انسانی مستغنی از حکیم و مرشد نیست افزود: گام نخست ائمه و اهل بیت(ع) مرشد انسان هستند و در غیاب آن‌ها در حوزه‌های علمیه کسانی بودند و هستند که سلوک آن‌ها مرشد ما است که گاهی لفظ و گاهی با عمل است.

استاد برجسته حوزه علمیه با شاره به اینکه در حوزه انسان‌های پاک‌دامن مرشد ما هستند خاطرنشان کرد: گاهی درس اخلاق لفظی و گاهی عملی است، در گذشته اساتید اخلاقی بودند که طلاب و روحانیون از اعمال آن‌ها راه را می‌آموختند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که پیرو امام (ع) بودند اعتراف داشتند که نشست‌وبرخاست ایشان هم برای ما درس بود ادامه داد:  این افراد اگر در حوزه هستند اخلاق آن‌ها اثرگذار می‌شود و روش و منش آن‌ها الگویی برای دیگران است.
ارسال نظرات