عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در این کشور مسئولانی داریم که حتی از یک خودکار بیت المال هم برای نوشتن شخصی استفاده نمی‌کنند ولی افرادی هم وجود دارند که با وجود دزدی‌های فراوان....
کد خبر: ۸۷۴۱۰۶۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دوره «عمار انقلاب 2» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام و با همکاری سازمان بسیج دانشجویی در حال برگزاری است به بررسی اصول اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بقای انقلاب اسلامی پرداخت.


وی گفت: جمهوری اسلامی بدون داشتن یک اقتصاد سالم و عادلانه باقی نخواهد ماند. اگر پای ما در عرصه اقتصادی بلغزد، چشم‌مان دائم به نظام سرمایه‌داری دوخته شده باشد و فکرمان مدام درگیر رفع تحریم‌ها باشد با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهیم شد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: در حوزه اقتصاد با مصوبات خوب و زیادی رو به رو هستیم اما آن­چه وجود ندارد عمل جدی و اساسی است. دانشجویان موظف هستند با مطالبه گری خود، مقدمات عملی شدن این مصوبات را فراهم آورند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ایجاد رقابت سالم اقتصادی و تولید محصولات با توجه به مزیت مناطق کشور را یکی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی دانست.

وی در ادامه هدف­مندسازی یارانه‌ها را در جهت کمک به فقرا و گسترش تولید، امری ضروری دانست و گفت: مسئولین از وجود نداشتن اطلاعات دقیق و شفاف در حوزه اقتصاد در جهت هدف­مند کردن یارانه‌ها گله می‌کنند. این مسئولین به جای گله‌کردن پاسخ­گو باشند که برای به دست آوردن این اطلاعات چه اقدام موثری کرده اند؟

رحیم‌پورازغدی با تأکید بر عدم پیگیری دلسوزانه هدفمند سازی یارانه‌ها گفت: این روزها یارانه‌ها، هم دادنش و هم ندادنش به یک بحث انتخاباتی تبدیل شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روایات متعدد در بحث شفافیت اقتصادی، گفت: شفافیت باعث می‌شود جامعه اسلامی به مشکلی مانند فیش‌های حقوقی نجومی دچار نشود.

وی افزود: باید از تخلفاتی که در حوزه مسائل مالی در سه قوه رخ می‌دهد و بعد مسئولین نظارتی از آنها ابراز بی اطلاعی می‌کنند خجالت بکشیم. ما در این کشور مسئولانی داریم که حتی از یک خودکار بیت المال هم برای نوشتن شخصی استفاده نمی‌کنند ولی افرادی هم وجود دارند که با وجود دزدی‌های فراوان باز هم جزو ذخایر نظام معرفی می‌شوند.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت: تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افراد بسیار مودبی هستند. این افراد به قدری مودب هستند که در تمامی این سال‌ها هیچ حرفی نزده‌اند و هیچ موضعی اخذ نکرده‌اند.

وی گفت: این اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فکر می‌کنند نفس حضور مبارکشان در شورا موضوعیت دارد. این عده هیچ اقدامی در شورا انجام نمی‌دهند و وارد هیچ بحثی نمی‌شوند، مبادا شأنشان مورد خدشه واقع شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات