عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
محمد اسماعیل سعیدی گفت: دولت باید بداند که حذف بودجه فرهنگی چاره مشکل نیست بلکه این بودجه باید سامان دهی شود و در اولویت کار دولت قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۵۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بحث بودجه نهادهای فرهنگی بحث دامنه داری است که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

وی افزود: یک سری از نهادها و مجموعه ها از بودجه دولت با عنوان نهاد فرهنگی مورد حمایت قرار می گیرند، در اینکه اینها باید ساماندهی شوند تا هماهنگ عمل کنند شکی نیست ولی با توجه به خلأ جدی در کارکرد ها و عملکرد ها در موضوعات فرهنگی دولت باید دقت کند که هم بخشی از مسئولیت ها را به مردم واگذار کند و هم اینکه ولنگاری فرهنگی را سامان دهد.

سعیدی گفت: اگر این اتفاق نیفتد در آینده ضرر سختی خواهیم داشت لذا دولت باید بداند که حذف بودجه فرهنگی چاره مشکل نیست بلکه این بودجه باید سامان دهی شود و در اولویت کار دولت قرار بگیرد تا تقسیم وظایف را انجام دهد و نقش هر کدام از این نهاد ها مشخص شود و نسبت به کارکرد و اقدامات، اعتبارات لازم پیش بینی شود، سیاست حذف بودجه و نگاه حداقلی به ارزش ها چاره راه نیست.

ارسال نظرات