مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه گفت: هدف‌گذاری سال‌جاری در جشن عاطفه‌ها در این شهرستان، جمع‌آوری 640 میلیون ریال است.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۵۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا خوشبخت در نشست هماهنگی برگزاری جشن عاطفه‌ها که در کمیته امداد امام خمینی قروه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 640 دانش آموز تحت حمایت این نهاد هستند که بر اساس برآوردها، کمک هزینه تحصیلی هر دانش‌آموز یک میلیون ریال است.

وی افزود: این دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی پرشور، منتظر و چشم به راه دستان سخاوتمند مردم نوع دوست شهرستان هستند.

خوشبخت با بیان اینکه امسال جشن عاطفه‌ها با رویکردی جدید اجرایی می‌شود، بیان کرد: این رویکرد مبتنی بر رفتار و نگرش جامعه و نیکوکاران از طریق تسری فرهنگ نوع‌دوستی، تأمین نیازهای دانش‌آموزان پیش از سال تحصیلی، کاهش هزینه و افزایش اثربخشی این جشن است.

وی نقش مهم رسانه‌ها و به ویژه رسانه استانی در ایجاد این فرهنگ عمومی را یادآور شد و افزود: رسانه ظرفیت بسیار مهمی برای جذب خیرینی است که می‌خواهند، نقشی در تربیت دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته خیرین این شهرستان یک میلیارد و 100 میلیون ریال در جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند، افزود: امسال نیز همچون سال گذشته بستر مناسب برای همراهی خیرین در توزیع هدایای جمع‌آوری شده در بین دانش‌آموزان نیازمند فراهم می‌شود.

مدیر کمیته امداد قروه تصریح کرد: 100 درصد کمک‌های جمع‌آوری شده در این جشن برای کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش اختصاص می‌یابد.

به گفته خوشبخت، 8 هزار و 750 نفر در شهرستان قروه زیرپوشش دائم خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که از این تعداد، 640 نفر دانش‌آموز هستند و در سرفصل‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه از مجموع خانوارهای زیرپوشش 56 درصد را زنان سرپرست خانوار شامل می‌شوند، افزود: این تعداد 2 هزار و 660 خانوار زیرپوشش را در بردارد.

خوشبخت کمک و تعامل مردم خیر این شهرستان را یاریگر اجرایی شدن برنامه‌های حمایتی این نهاد دانست و افزود: برگزاری جشن عاطفه‌ها موجب نهادینه شدن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه است.

مدیر کمیته امداد قروه، فرهنگ انفاق موجب رشد و توسعه جامعه و ارتقاء باورهای دینی مردم برشمرد و افزود: جشن عاطفه‌ها یک حرکت فرهنگی و دینی در مسیر انفاق و کمک به نیازمندان است تا مسیر اجرای عدالت در سطوح مختلف جامعه هموار شود.

وی با اشاره به اهداف جشن عاطفه‌ها، تصریح کرد: نوع‌دوستی به عنوان یک اخلاق اجتماعی مهم در حقیقت، یکی از اصول اساسی ارزش‌ها در جامعه اسلامی بوده که خداوند در قرآن همگان را به انجام آن توصیه کرده است.

مدیر کمیته امداد قروه افزود: جشن عاطفه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور 25 شهریورماه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات