رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سالانه 15 میلیون پرونده به دستگاه قضا وارد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۴۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا جمشیدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضا کار بسیار سنگین و طاقت‌فرسایی است و در صورتی‌که نهاد رسیدگی کننده به جرم و تخلف از یکدیگر تفکیک شوند با آسودگی خاطر بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عمده پرونده‌های سازمان تعزیرات حکومتی مربوط به بحث قاچاق کالا و ارز، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و تخلفات اصناف است و 95 درصد پرونده‌های سازمان را پرونده‌های بخش قاچاق تشکیل می‌دهد.

وی به بررسی کالاها و تجهیزاتی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد اشاره کرد و گفت: در این راستا چندین پرونده مهم طی چند ماه گذشته که مربوط به تخلفات بیمارستان‌های تهران بود را رسیدگی کردیم و از مهرماه این بازرسی‌ها شدیدتر می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان کرد:بر تقویت بازارچه‌های مرزی اعتقاد داریم و باید آنها را به صورت نظام‌مند، هوشمند و قانونی ساماندهی کنیم.

جمشیدی اضافه کرد: دانه درشت‌ها و قاچاقچیان پشت پرده بازارچه‌های مرزی هستند که باید با آنها برخورد شود و در چارچوب قانون مرزها ساماندهی شود.

*ارائه نظام دادرسی الکترونیک برای تسهیل امور مردم

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: نظام رسیدگی ما باید آسان‌تر شود و نظام دادرسی الکترونیک نیز برای تسهیل امور، به مردم ارائه شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از 2 هزار عنوان جرم در کشور ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به سمت جرم زدایی و کوچک و کم کردن عناوین مجرمانه، حبس‌زدایی و قضازدایی پیش خواهیم رفت.

وی همچنین خدمت به مردم را بالاترین عبادت ذکر کرد و گفت: همه مدیران کشور باید به مردم خدمات صادقانه ارائه دهند و سازمان تعزیرات حکومتی که برای اجرای عدالت و رسیدگی به حقوق مردم ایجاد شده باید با سایر بخش‌ها متفاوت باشد.

ارسال نظرات