جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

مسوولان امر به معروف و نهی از منکر را شعار تلقی نکنند/ فرهنگ غرب در قالب قاچاق اجناس بر بازار اثر می‌گذارد

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: امر به معروف یک وظیفه شرعی و قانونی است و لذا مسوولان نباید این دو فریضه را تنها در قالب یک شعار تلقی کنند.
کد خبر: ۸۷۴۱۰۲۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در شورای اداری شهرستان بانه که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار داشت: بحث ساختاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر بانه با کمک مسوولان حل شده است و در زمینه مکان فیزیکی و سایر امکانات در حد متوسط و خوب است.

به گفته جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، از آنجایی که شهرستان بانه یک منطقه مرزی است و فرهنگ آن‌طرف مرز از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود لذا شاید اثرات مخربی بر بازار بگذارد که تبعات آن در جلسات مختلف با بازاریان بانه تشریح شده است.

وی همچنین گفت: به دلیل پایبندی مردم شهرستان بانه به اصول و ارزش‌های انقلاب و اعتقادات دینی، ستاد بانه یکی از ستادهای موفق است که تشکیل شوراهای امر به معروف تا روستاها تعمیم یافته است.

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: حمایت مسوولان و به ویژه کمک دبیر ستاد که علاوه بر انجام ماموریت خود در سمت فرماندهی سپاه، کارهای ستاد را نیز پیگیری و پشتیبانی می‌کند، عامل رضایت از عملکرد ستاد بانه شده است.

وی تصریح کرد: به جهت ضرورتی که در راستای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان کردستان احساس می‌شود لذا نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس ستاد و استاندار به عنوان قائم‌مقام تاکید بر این دارند که توجه به شهرهای مرزی باید بیش از سایر نقاط استان باشد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: شهری که معروف به اختیارالدینی، تمدن و دینداری و فرهنگ است، باید بازار آن نیز در شأن مردمان آن باشد چرا که حضور منسجم مردم بانه در نماز جمعه نشان از عشق و علاقه آنان به بحث دیانت و ارزش‌های دینی است و نباید بگذاریم این ارزش‌ها زیرپا گذاشته شود.

الله‌مرادی همچنین گفت: تلاش بر این است تا کارهای ایجابی صورت بگیرد و مسوولان و مدیران ادارات، دست‌اندرکار این ماموریت هستند چون هر کدام از آنها به مثابه یک افسر نظام در جایگاه مسوولیتی خود انجام وظیفه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان به دنبال برنامه‌های فرهنگی است و این با کمک مسوولان ادارات و شهرستانی قابل تحقق است.

وی گفت: ما مسوولان جدای از وظیفه قانونی و اداری، وظیفه شرعی و دینی در بحث امر به معروف و نهی از منکر داریم و و لذا مسوولان نباید این دو فریضه را تنها در قالب یک شعار تلقی کنند بلکه نیاز است برای عمل به این وظیفه دینی ستاد را حمایت و پشتیبانی کنیم.

ارسال نظرات