کاری که شهدای مدافع حرم انجام میدهند از چندین بعد کار بزرگی است، اول اینکه آن ها از حقوق مظلومان و محرومان جهان دفاع می کنند که این سیره پیامبر(ص)، معصومین(ع) و حضرت امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۷۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ سردار علی استاد حسینی که از اردیبهشت سال 93 ، به عنوان فرمانده سپاه استان البرز منصوب شده تاکنون اقدامات خاص و منحصر به فرد زیادی در البرز انجام داده است که شنیدن آنها از زبان خود سردار می تواند جالب باشد.

در این گفت وگوی صریح خبرگزاری بسیج با فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) استان البرز از شهدای مدافع حرم تا برنامه های هفته دفاع مقدس جویا شدیم که مشروح این گفت وگو را می خوانید:
 
عزت و عظمت ملت ایران به واسطه خون شهدای مدافع حرم است/ متولیان فرهنگی در کل کشور وظایفشان را به خوبی انجام نمی دهند
 

 استان البرز جزو استان های با بیشترین شهید مدافع حرم است، لطفا بگویید که سپاه استان در راستای شناساندن آرمان این شهدا چه اقداماتی انجام داده است؟

شهدای حرم اگه نباشند هیچ امنیت، آسایش و عزتی وجود نخواهد داشت، ما مردم ایران امروز مدیون همه شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم هستیم.

کاری که شهدای مدافع حرم انجام میدهند از چندین بعد کار بزرگی است، اول اینکه آن ها از حقوق مظلومان و محرومان جهان دفاع می کنند که این سیره پیامبر(ص)، معصومین(ع) و حضرت امام خمینی(ره) است، دوم آنکه هر کسی برای امنیت خود، خط مقدم مبارزه با دشمن را به خانه خودش نخواهد برد.

همانطور که می بینید آمریکا با فرسنگ ها فاصله به خلیج فارس آمده و مدعی تامین امنیت خودش است، همینطور کشورهای اروپایی و ما  نمی توانیم اجازه دهیم که درگیری در مرزهای کشورمان اتفاق بیفتد، بلکه ما خط مقدم را صدها کیلومتر از مرزهایمان دور کرده و در آنجا مشغول تامین امنیت هستیم.

 سومین دلیل برای بیان اینکه کار شهدا بزرگ است این است که آن ها برای عزت نظام و مردم و اسلام ناب مبارزه می کنند و امروز اگر عزت و عظمتی به دست آورده ایم به واسطه همین شهدای حرم است.

اما بخش دوم صحبت های من در خصوص وظایفی است که ما در قبال شهدا داریم و باید راهی که شهدا برای آن جان دادند را تبیین کنیم.

 اگر شهدا نباشند اثری از اسلام، انقلاب و عزت اسلامی نخواهد ماند، پس وظیفه داریم  فرهنگ شهدا را در کشور زنده نگه داشته و فرهنگ آنها که چیزی جز ظلم ستیزی، اطاعت پذیری از ولی فقیه تا آخرین قطره خون، ایثار و از خودگذشتگی برای مردم است را از طریق یادواره های شهدا این ارز شها و فرهنگ هارا مطرح و تبیین کنیم و راه شهدا زنده نگه داریم. همانطور که شهیدان رجایی و باهنر شهید شده اند اما راهشان ادامه دارد.

لذا شهادت در راستای تحقق بخشیدن به اسلام ناب محمدی است و ما باید زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم و بدانیم امروز کرسی ها و صندلی های اعطا شده به ما از خون شهداست بنابراین اگر در چارچوب راه شهدا قدم بر نداشتیم قطعا به بیراهه رفته و عاقبت خوبی در انتظارمان نخواهد بود .

یکی از کارهای بزرگی که ما در این زمینه انجام می دهیم برگزاری کنگره شهداست که باید در آن فرهنگ شهدا را در قالب کتاب، فیلم، انینمیشن و مستند ارائه دهیم  تا همه نسل های آینده بدانند روش شهدا چه بوده است و این راه را سپاه پیگیری می کند که امیدواریم به نتایج مطلوبمان برسیم.

آیا سپاه در زمینه حفظ ارزش های دفاع مقدس صرفا به برگزاری همایش و نمایش بسنده می کند؟

اصلا این گونه نیست، در طول سال های مختلف، تنها نهادی که بیشترین فعالیت را در راستای حفظ ارزشهای دفاع مقدس انجام داده سپاه است.
 
اگر در هفته دفاع مقدس کاری انجام می شود با دو هدف است، یکی در موضوع بحث جنگ نرم و تببین گفتمان دفاع مقدس و دیگری حماسه ای به نام دفاع مقدس است که باید ماندگار بماند.

 ما در دو سال گذشته نمایشگاه دفاع مقدس را برگزار کردیم که هر شب حدود 8 تا 10 هزار نفر بازدید کننده داشته است که این آمار بیانگر تاثیر این نوع نمایشگاه ها است و توانسته این روحیه حماسی دفاع مقدس را به جامعه و جوانان تزریق کند حتی نسل اول هم وقتی به این نمایشگاه ها می آیند خودشان را در آن شرایط احساس میکنند و فضای جنگ تحمیلی برایشان تداعی میشود لذا اینکه گفته شود صرفا به نمایشگاه بسنده شده که دستاوردی نداشته بی انصافی است.

ما در ایام مختلف برنامه های متفاوتی داشته ایم و در پارک ها نمایشگاه های مختلفی برگزار کرده ایم که با استقبال زیاد مردم روبه رو شده است اما متاسفانه هجمه ها به قدری زیاد است که این تلاش ها به چشم دیده نمی شود، کاری که ما در البرز کردیم بی نظیر بود نمایشگاه بهشت و جهنم ابتکاری کم سابقه بود که در هیج جای کشور تجربه انجام آن نبوده است ولی دستاوردهای معنوی زیادی برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است.

برای هفته دفاع مقدس چه برنامه های ویژ های در نظر دارید؟

در حال تدوین برنامه ها هستیم و برای در این هفته که ریز جزئیات مشخص شده است می پردازیم که با نهایی شدن آن، نشست خبری برگزار خواهیم کرد و جزئیات را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهیم رساند.

شما هم از شرایط فرهنگی استان انتقاد کردید، ریشه این ولنگاری فرهنگی در استان چیست و چه باید کرد؟

این موضوع مختص استان ما نیست و متاسفانه متولیان فرهنگی در کل کشور وظایفشان را به خوبی انجام نمی دهند و این شهرما هم متاثر از این شرایط است.

در حال حاضر وضعیت خوبی نداریم چون دستگاه ها به وظیفه خود عمل نمی کنند، متاسفانه وضعیت پوشش در جامعه و دانشگاه ها قابل قبول نیست، حتی در عرصه دوخت لباس این ولنگلاری محسوس است و کسی پیگیر نمی شود که چرا فلان نوع لباس دوخته می شود یا فلان لباس دوخته نمی شود، حتی اگر لباس اسلامی هم دوخته شود قیمت آن گاهی به عمد بالاست و کسی جرات خرید ندارد، در عرصه فیلم و تئاتر هم شما در استان هرزگی را میبینید و هنری دیده نمیشود.

اگر شرایط خوب بود رهبر انقلاب نمی گفتند شبیخون فرهنگی است ایشان همه کشور را می بینند و این نگاه را دارند، البته نباید این کاستی ها را فقط بر گردن نهادها انداخت، باید بدانیم که دشمن هم تلاش می کند بیش از 120 ماهواره فارسی زبان برای ایران برنامه پخش کرده و به شدت با برنامه هایی که دارند اهدافشان را دنبال میکنند و متاسفانه در کشورمان کسانی که اسلام ناب محمدی را قبول ندارند به این برنامه های دشمن کمک می کنند.

در حوزه اقتصاد مقاومتی و تکالیفی که رهبر انقلاب معین کرده اند سپاه چه فعالیت ها و اقداماتی داشته است؟

دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی از امسال وارد شده است این در حالی است که بسیج سازندگی 3 سال است در این بخش فعالیت خود را آغاز کرده است، و در حد توان کمک می کند.

 ما سالانه بیش از 3 هزار شغل ایجاد کرده ایم که این به تناسب توان و امکاناتمان بوده است،  بیشتر تسهیلات ما در استان در حوزه صنایع کوچک است که الحمدالله به نتایج خوبی رسیده ایم، امسال دولت پای کار آمده و در جلسات در این خصوص بحث  می شود ولی ما در کنار این ستاد اقتصاد مقاومتی استانی، فعالیت های خودمان را هم انجام می دهیم.

تعامل سپاه با دستگا ههای دولتی و دیگر نهادها در زمینه اقتصاد مقاومتی چگونه است؟

در دو سال گذشته ما فعالیت ها و همکاری خوبی داشته ایم ، محیط زیست، جهاد کشاورزی، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و منابع طبیعی همکاری لازم را داشته اند و کمک کرده اند امسال هم در حال کمک هستند و با هماهنگی این نهادها در حال انجام برنامه های خودمان هستیم و البته امسال روند به نسبت سا لهای قبل بهتر است و دولت پای کار آمده است.

 

 

گفت و گو: عطیه قمی

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها