خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از احداث ورودی قم از مسیر گرمسار از سمت عمار یاسر در قم خبرداد.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۶۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
احداث ورودی قم از مسیر گرمسار از سمت عمار یاسر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن صبوری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مشکلات محور قم-گرمسار اظهار داشت: از دو سال پیش که این آزادراه به افتتاح رسید، در حوزه ورودی به شهر قم و خدمات دارای نقص‌هایی بود که بعد از تهیه گزارشات مستند و ارائه آن به پیمانکار قریب به‌اتفاق مشکلات رفع شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر صفر این محور در قسمت گرمسار پل‌هایی و تقاطعی برای راحتی مردم احداث‌شده است، تصریح کرد: بیشترین مشکل در این محور ورودی به قم است که باید از طریق اتوبان قم-کاشان و بعد از آن عوارضی و میدان 72 تن به قم ورود پیدا کرد که با توجه به گره‌های ترافیکی میدان 72 تن اصلاً مسیر مناسبی به حساب نمی‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: ما در جلسات مختلف بر ورود از طریق بلوار عمار یاسر تاکید داشتیم و در سفر و بازدیدی که وزیر راه از محل داشت ایشان دستور دادند تا شرکت ساختت و توسعه آزاد راه‌ها حتماً اقدام به ورودی شهر قم در این محور داشته باشد.

وی به وجود 1074 هکتار بافت فرسوده در قم اشاره کرد و گفت: با توجه به بازدید اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی از این محل‌ها قرار است حدود 688 هکتار دیگر به حجم بافت‌های فرسوده قم افزوده شود.

صبوری خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در این زمینه انجام‌شده است و قرار  است در جلسه بعدی شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شود و ما هم از وزیر راه خواسته‌ایم تا سفارشات لازم در این زمینه را انجام دهد.

وی به احداث خیابانی از ایستگاه مرکزی قم تا حرم مطهر اشاره کرد و افزود: این خیابان به صورت 30 متری و با طول حدود 500 متری قرار است اجرایی شود که شورای عالی معماری و شهرسازی در نظر دارد به‌صورت پیاده‌رو مصوب شود که ما درخواست بازدید و تجدیدنظر داشته‌ایم.
ارسال نظرات