خبرهای داغ:
اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم به بیماران نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۹۶۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
اعضای بدن نوجوان ۱۶ ساله قمی اهدا شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ولی‌الله صمدی اظهار داشت: اعضای بدن یک نوجوان 16 ساله که متأسفانه دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اهدا شد.

وی افزود: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، این نوجوان به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگان‌های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

صمدی تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله تنها فرزند خانواده بود که متأسفانه در اثر تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج در چندین جلسه با خانواده وی، رضایت آنان گرفته شد و ارگان‌های حیاتی وی به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان اهدا شد.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متأسفانه به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متأسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

صمدی تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله، پنجمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که در سال 95 به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها