رئیس سازمان بسیج هنرمندان در گفتگو با «بسیج»:
کد خبر: ۸۷۴۰۹۴۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
غلامرضا منتظری مسئول سازمان بسیج هنرمندان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: بدحجابی در تولیدات نمایشی به اخلاق حرفه ای بر می گردد بالاخره ما باید باور داشته باشیم وقتی در عرصه هنر فعالیت می کنیم الگو هستیم.

وی افزود: هنرمند برای جامعه یک نماد و نشانه است که خیلی از نگاه ها را به خود معطوف می کند اثرگذاری یک هنرمند چند برابر دیگران است، پس باید بر اساس اخلاق حرفه ای بیشتر مراقب رفتار و گفتار و منش و شخصیت خودمان باشیم هنرمند به هر دلیلی ممکن است نسبت به پدیده بدحجابی حرف و شبهه داشته باشد اما چون در نظام اسلامی مشغول کار است باید به خاطر عمل به وظیفه اخلاقی اش به ارزش های حاکم بر جامعه احترام بگذارد.

منتظری تصریح کرد: مطلب بعدی بحث نظارت است ما باید ارزیابی کنیم که محصول فرهنگی برای جامعه یک تهدید قلمداد نشود و این محصول فرهنگی و هنری بنیان های اعتقادی و اخلاقی جامعه را به هم نریزد. اگر آب آشامیدنی شهر تیره و کدر شده و طعمش عوض شود مردم به مدیران اعتراض می کنند چون آثار مسمومیت را می بینند اما در حوزه فرهنگی ممکن است ما محصولات مسموم کننده فراوان داشته باشیم ولی چون لمس نمی کنیم عکس العمل نشان نمی دهیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: باید با بعد نظارتی توسط تیم های تخصصی کیفیت محصولات فرهنگی و هنری را افزایش دهیم ممکن است برای کاری هزینه زیادی هم شده باشد اما ما نمی توانیم هزینه آثار منفی این کار را برآورد کنیم غایت کار فرهنگی رشد و کمال است متولیان امر نباید به هر محصولی اجازه ظهور و بروز بدهند.

ارسال نظرات