مجوز انجمن کلیوی در قالب درمانگاه های تخصصی، داخلی و مرکز دیالیز مستقل از بیمارستان صادر شده و مشاورین و کارشناسان معاونت درمان در کنار انجمن کلیوی زنجان هستند و در طی این مراحل این انجمن را همراهی می کنند.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۷۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در جلسه بررسی روند پیشرفت فیزیکی بخش دیالیز و موارد مربوط به گزینش پزشکان و پرسنل درمانی و قرارداد بیمه ها گفت: انجمن کلیوی زنجان به عنوان باسابقه ترین خیریه حوزه سلامت فعال است و این مجموعه با زحمات طاقت فرسا و با برنامه ریزی موفق پیش می رود و فضای مناسب، انگیزه بالا و اراده قوی این انجمن تشویقی برای فعالیت و تجهیز بخش دیالیز سایر شهرستان ها است.

دکتر پرویز قزلباش به همراهی دانشگاه علوم پزشکی با انجمن اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی حتی الامکان خدمات را به سمت بخش خصوصی قابل اعتماد و مرتبط سوق می دهد تا از این ظرفیت ها استفاده بهینه نماید.

وی با تاکید بر همراهی دانشگاه در زمینه اخذ مجوزهای انجمن کلیوی در چهارچوب های قانونی اظهار داشت: مجوز انجمن کلیوی در قالب درمانگاه های تخصصی، داخلی و مرکز دیالیز مستقل از بیمارستان صادر شده و مشاورین و کارشناسان معاونت درمان در کنار انجمن کلیوی زنجان هستند و در طی این مراحل این انجمن را همراهی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان داشتن تعرفه خصوصی و عدم اخذ هیچ گونه وجه از بیمار را یکی از فلسفه های وجودی خیریه ها عنوان کرد و گفت: با راه اندازی بخش دیالیز انجمن کلیوی و با عقد تفاهم نامه، از متخصصان و فوق تخصصان نفرولوژ استفاده می شود تا به نفع سیستم سلامت کارها پیش رود و ظرفیت جدیدی به سیستم سلامت در این حوزه افزوده می شود تا خدمات مطلوب به بیماران دیالیزی افزایش یابد.

قزلباش تاکید کرد: انجمن کلیوی در بخش آموزش و پیشگیری نیز پیشگام است و با انگیزه ای قوی در این زمینه فعال است.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن کلیوی استان زنجان نیز هم اندیشی حضوری انجمن کلیوی با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، مدیرعامل شرکت دیالیز تجهیز و نمایندگان بیمه های طرف قرارداد را به فال نیک گرفت و گفت: ارائه نظرات کارشناسی و راهکار مشخص و تعامل متخصصان امر برای رسیدن به اهداف انسانی این انجمن با تلاش های بی دریغ خیّرین قابل دسترسی است.

همچنین در ادامه مدیرعامل شرکت دیالیز تجهیز ایران که در تجهیز بخش دیالیز با انجمن کلیوی مشارکت دارد گفت: زحمات انجمن در خدمت رسانی به بیماران کلیوی قابل ستایش است اما در این میان یک سمت قضیه انجمن کلیوی و شرکت بی بران است و سمت دیگر دانشگاه و بیمه ها هستند که شرکت دیالیز تجهیز به عنوان بهره بردار و طرف اصلی قرارداد به دلیل در اختیار داشتن مجوز، انجمن کلیوی است و با توجه به تجارب به دست آمده، ارگان های استان زنجان از هماهنگی بهتری برخوردار هستند و انتظار داریم بیمه ها نیز در این زمینه همراهی کنند.

مهندس مزدا نیک نفس با تاکید بر این که شاخص کیفی جزو اولویت های شرکت دیالیز تجهیز است افزود: تعرفه هایی برای بخش های خصوصی و دولتی تعریف شده است و بیماران کلیوی زنجان نیز تحت پوشش بیمه های مختلف هستند و باید در جهت کمک به بیماران قراردادهای بیمه ای بسته شود تا هر چه سریع تر بیماران را پذیرش کنیم و خدمات درمانی دیالیز رسما فعالیت خود را هر چه سریع تر آغاز نماید.

در این جلسه مهندس بهزاد ادهمی خیّر بخش ساختمان انجمن کلیوی با تاکید بر تعامل و همفکری در ساخت و ساز بخش دیالیز گفت: برای جلوگیری از اتلاف وقت و هدر رفت هزینه ها، ارائه اطلاعات و الزامات به موقع در زمینه ساختمانی به ویژه بخش دیالیز می تواند مثمر ثمر باشد.

گفتنی است در این جلسه پزشکان نفرولوژ، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان معاونت درمان، خیّرین، مسئول انجمن کلیوی شهرستان ابهر و کارشناسان بیمه کمیته امداد، بهزیستی و تامین اجتماعی نیز نظرات و پیشنهادات مرتبط را ارائه دادند. فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی سپاه ماهنشان از فراخوانی گردان بیت المقدس خبر داد و گفت: برای حفظ انسجام و ارتقای روحیه و توان نظامی بسیجیان، برنامه فراخوانی گردان بیت‌المقدس حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی به مدت ۲۴ ساعت برگزارشد.

محمد رضا حیدری اظهارکرد: آموزش تخصصی سلاح کلاشینکف، کلت کمری ، پرتاب نارنجک، حفظ انسجام سازمانی و ایجاد آمادگی رزمی بسیجیان، تمرین فراخوانی یگانی، پیاده روی، رزم شبانه، ستون کشی در شب، امداد و نجات از سین برنامه های این برنامه بود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این فراخوان، افزود: ارتقای آمادگی و توان رزم، سازماندهی و حفظ و انسجام،آموزش و ارتقاء توان معرفتی و بصیرتی بسیجیان سازماندهی شده در قالب گروهانها و دسته های گردان بیت المقدس از اهداف این فراخوان بود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی سپاه ماهنشان گفت: فراخوان گردان بیت المقدس به منظور حفظ انسجام سازمانی گردان بیت المقدس، ایجاد آمادگی های عمومی، ایجاد وحدت و همدلی و شناخت بیشتر اعضاء و فرماندهان در سطح گردان و تمرین فراخوانی و فعالیتهای جمعی برگزار شد.

حیدری اظهارکرد: بسیجیان گردان بیت المقدس آماده حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مقابله با هرگونه تهدیدات دشمنان هستند.

101e

100e

102

ارسال نظرات