به منظور جلوگیری از قاچاق دام سامانه قرنطینه دامپزشکی زنجان به سامانه حمل و نقل و پایانه ها متصل شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۶۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: سامانه قرنطینه دامپزشکی این استان برای جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز دام و طیور، به سامانه حمل و نقل و پایانه ها متصل شد.

محمد رشید کرمی افزود: قاچاق و ورود و خروج دام های مبتلا به بیماری، یکی از مواردی است که در شیوع بیماری های دامی در دیگر استان ها تاثیرگذار است.

وی اظهارکرد: مبتلا شدن دام ها به بیماری های دامی که درمانی ندارد، موجب از بین رفتن دام شده و خسارت ها اقتصادی زیادی را برای دامداران به دنبال دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در خصوص کنترل و نظارت هر چه بیشتر دام هایی که از این استان خارج و یا وارد می شوند، سامانه های حمل و نقل و پایانه ها و دامپزشکی متصل به هم شدند، چرا که باید همه دام و طیور قابل جابجایی دارای مجوز حمل بهداشتی و نظارت شده از دامپزشکی باشند.

کرمی ادامه داد: به منظور ارتقا ضریب اطمینان باید مجوزهای حمل دام به صورت الکترونیکی توسط شرکت های حمل و نقل صادر و استان مقصد به صورت آنلاین در جریان ورود دام و طیور قرار گیرد.

وی افزود: با متصل شدن سامانه های حمل و نقل و پایانه ها و دامپزشکی به هم، حمل کنندگان باید دو نوع مجوز برای حمل دام و طیور زنده را دریافت کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ابتدا معرفی نامه الکترونیکی توسط حمل و نقل و پایانه ها صادر و دامپزشکی در سامانه خود این معرفی نامه را مشاهده و حمل کننده، مجوز حمل بهداشتی دام و طیور زنده را توسط دامپزشکی دریافت می کند.

کرمی خاطرنشان کرد: با صدور این 2 مجوز پاسگاه های مبادی ورودی و خروجی در همه استان ها و شهرها موظف هستند مجوزهای صادر شده را کنترل کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: چنانچه حمل کننده ای فاقد معرفی نامه الکترونیکی و حمل بهداشتی باشد، محموله دام و طیور غیرمجاز متوقف می شود.

ارسال نظرات