خبرهای داغ:
مدیر معادن سرمک ملایر مطرح کرد

معادن سرمک ملایر بزرگترین واحد فرآوری در غرب کشور

مدیر معادن سرمک ملایر با بیان اینکه این شرکت بزرگترین واحد فرآوری در غرب کشور است، گفت: با وجود مشکلات تعدیل نیرو و تعطیلی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۶۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، پیمان خاکباز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت معادن سرمک ملایر اظهار داشت: این معادن از سال ۱۳۳۲در حال فعالیت و استخراج سنگ آهن و سرب است.

وی با بیان اینکه از معادن رو باز سنگ آهن برای کارخانه‌های سیمان و از معادن زیرزمینی سرب با عیار 2.5 درصد استخراج می‌شود، افزود: همچنین این مواد معدنی به کنستانتره حدود ۵۰ درصد تبدیل می‌شود.

مدیر معادن سرمک ملایر گفت: در حال حاضر۲۲۰ نفر نیرو به طور مستقیم در این معادن مشغول فعالیت بوده که ۹۰ درصد این نیروها بومی شهرستان ملایر هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این معادن آهن و سرب حداقل تا ۲۰سال آینده جوابگو است و ذخیره قطعی دارد، اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری‌های جدید نیاز به تزریق سرمایه است.

مدیر معادن سرمک ملایر با اشاره به مشکلات بیان داشت: در ۳سال اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور کارخانجات سیمان دچار رکود شده اند و استخراج مواد معدنی ما کم شده و بازگشت مالی نداریم.

* با وجود مشکلات تعدیل نیرو نداشته‌ایم

وی با بیان اینکه پایان یافتن پروانه و تأمین سرمایه در گردش از دیگر مشکلات است، گفت: در این راستا این واحد تولیدی به ستاد تسهیل استان معرفی‌شده اما متاسفانه موفق به دریافت تسهیلات نشدیم.

خاکباز تصریح کرد: هم اکنون از معادن دیگر مواد معدنی به این شرکت می‌آید و کنستانتره آن تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین واحد فرآوری در غرب کشور است، افزود: با وجود مشکلات تعدیل نیرو و تعطیلی نداشته‌ایم.

مدیر معادن سرمک ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط به عراق صادرات داریم، ابراز داشت: ظرفیت تولید ما ۵۰۰ هزار تن است و تا ۶۲۵ هزار تن نیز می توانیم برداشت کنیم اما از سال گذشته به علت رکودی که به وجود آمده ۵۰ درصد از ظرفیت نیز نتوانسته‌ایم به فروش برسانیم و ۵۰ درصد بقیه را دپو می‌کنیم.

وی گفت: سال گذشته بدترین سال ما از نظر ارزآوری بوده در صورتی که در سنوات گذشته جزو شرکت‌های برتر استان در صادرات بوده‌ایم و اکنون دو سال است که ارزآوری نداشته‌ایم تا قبل از تحریم‌ها به کشورهای کره، سوئد و ژاپن صادرات داشتیم.

خاکباز ابراز داشت: باتوجه به هزینه بالایی که سیستم ریلی دارد و متاسفانه برعکس کشورهای دیگر است و هزینه مضاعفی را برای ما دارد از سیستم ریلی استفاده نمی‌کنیم ما واحدی هستیم که مگر واقعا دچار مشکل بشویم که کمک بخواهیم و در بدترین شرایط حال حاضر فعال هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار