ملکی گفت : امر ازدواج به‌عنوان یک تصمیم سرنوشت‌ساز در زندگی جوانان تأثیر بسزایی دارد. نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در آیین پیوند آسمانی که به مناسبت سالگرد ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار شد، بر ترویج آسان گیری ازدواج و اشاعه الگوهای همسرگزینی منطبق با الگوهای اصیل فرهنگی و دینی تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۳۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،مرکزی:سعید ملکی مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی دیروز در جشن بزرگ ازدواج که به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) در سالن ستارگان اراک گفت : : امر ازدواج به‌عنوان یک اصل مهم و اساسی و یک تصمیم سرنوشت‌ساز در زندگی جوانان تأثیر بسزایی دارد

وی افزود: مسأله ازدواج نه‌تنها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بلکه در دیگر جوامع امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ملکی گفت: با توجه به شرایط سختی که در جامعه امروز شاهد کاهش تمایل جوانان به مسأله ازدواج هستیم و به‌نوعی می‌توان گفت سن ازدواج جوانان رو به افزایش است.

مدیرکل ورزش وجوانان  استان مرکزی با بیان اینکه اول ذی‌الحجه از سوی شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان روز ازدواج نام‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است باید از آنان به‌عنوان الگوی شدنی و اثرگذار الگوبرداری کنیم.

 نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در آیین پیوند آسمانی که به مناسبت سالگرد ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار شد، بر ترویج آسان گیری ازدواج و اشاعه الگوهای همسرگزینی منطبق با الگوهای اصیل فرهنگی و دینی تاکید کردند. 
 
سید مهدی مقدسی در این آیین با اشاره به فرهنگ ناب محمدی و ارزش های اسلامی ایرانی افزود: تحکیم بنیان خانواده و ازدواج موفق مبتنی بر عقلانیت و انتخاب صحیح است و در این راستا باید مهارت انتخاب همسر مناسب و آگاهی افراد از تکالیف زوجین بالا برود.
 
وی، افزایش هزینه های ازدواج، شرایط نامناسب اقتصادی و نداشتن شغل را از جمله موانع اصلی امر ازدواج برشمرد و عنوان کرد: خانه ملت و کمیسیون اجتماعی به دنبال تصویب قوانین و اجرایی کردن سلسله اقداماتی برای رفع این مشکلات، ایجاد انگیزه و رغبت بین جوانان و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان است.
 
علی اکبر کریمی نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصول سعادت بشر در مورد ازدواج و تشکیل خانواده از ساختاری ثابت برخوردار است که حفظ این اصول موجب فراهم شدن فضایی سرشار از آرامش و امنیت می شود و احساس خوشبختی را برای افراد هدیه می آورد.
 
وی اظهار کرد: موانع ازدواج شامل دو بخش فرهنگی و اقتصادی است که آداب و رسوم و ترویج سنت های غلط بخش فرهنگی را در بر می گیردو تصویب قوانین کارآمد می تواند در هدایت و تحقق رویکرد کلان کشور در حوزه فرهنگی تاثیزگذار باشد.
 
کریمی، تلاش دولت و مجلس برای خروج از رکود اقتصادی و رونق این مهم، ایجاد اشتغال، فراهم کردن فرصت های شغلی برای جوانان و ارائه تسهیلات را از جمله اقدامات راه حل های رفع موانع اقتصادی ازدواج برشمرد.
 
جشن بزرگ ازداوج و تشکیل خانواده موفق  با حضورنمایندگان  مردم اراک ،کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل تبلیغات اسلامی وکارشناسان استانداری   وتنی چند از مسئولین استانی در محل سالن ستارگان اراک برگزارشدکه از زوج های جوان استان مرکزی تجلیل بعمل آمد
ارسال نظرات