استاندار زنجان:

خود كفايي در آمدهاي شهرداري با سرمايه گذاري و يا همكاري با بخش خصوصي

شوراي شهر ميتواند با طرحهاي پيشنهادي و با سرمايه گذاري و يا همكاري با بخش خصوصي زمينه خود كفايي در آمدهاي شهرداري را فراهم سازند.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۰۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در ديدار هيات رييسه شوراي شهر و مسئولين شهردار زنجان با اشاره به اين موضوع كه شهرداريها نهادي عمومي و از محل درآمدهاي مردمي اداره مي شوند تصريح داشت : تصميم گيريها در شهرداريها نيازمند مراقبت ويژه اي است تا پول اخذ شده از مردم در راه مصالح عمومي و مردم مصرف گردد.

مهندس درويش اميري هزينه نمودن در اين نهاد را به لحاظ شرعي مشكل تر و حساسي تر از ساير دستگاهها دانست .

مقام عالي استان همدلي ،تعامل و حسن سلوك را از ويژگي هاي بارز مردم زنجان برشمرد و افزود :شوراي شهر و شهرداري زنجان از اين ويژگي استثنايي مردم زنجان مي تواند كمال بهره را برده و در جهت تعالي شهر زنجان قدم هاي ارزنده را بردارند.

استاندار زنجان با خطاب به مديران شهرداري زنجان و هيات رييسه شوراي شهر كه اجازه ندهيد مردم شهر زنجان از شما برنجند اظهار داشت:اين ويژگي در كمتر مركز استاني ديده ميشود و لذا بايد تمام همت و تلاش شما در جهت خدمت و تعالي شهر زنجان مصروف گردد .

وی رعايت اصول شهرسازي ، درآمد زا شدن شهرداري از طريق سرمايه گذاري و تلاش درجهت افزايش اعتماد شهروندان را از رويكردهاي مهم شهرداري زنجان دانست و گفت : بايد اين اصول به درستي و با تكيه بر مصوبات شوراي عالي شهرسازي عملياتي گردد.

مقام عالي استان با بيان اينكه نبايد در آمدهاي شهرداري متكي به عوارض و صدور پروانه شود تصريح داشت : شوراي شهر ميتواند با طرحهاي پيشنهادي و با سرمايه گذاري و يا همكاري با بخش خصوصي زمينه خود كفايي در آمدهاي شهرداري را فراهم سازند.

استاندار زنجان از نبود امكانات و لوازم بازي در شهر زنجان مانند تله كابين ،‌پارك آبي و سورتمه انتقاد كرد .

مهندس درويش اميري درپايان اعتماد مردمي را بزرگترين سرمايه نظام دانست و خاطر نشان ساخت: شوراها از طرف مردم انتخاب شده اند كه ناظر بر عملكرد شهرداريها باشند؛ لذا بايد تلاش شود همواره اين اعتماد را حفظ و پاسداري كنند؛ اگر شوراها از اهداف و مسير كاركردي خود عدول نمايند اعتماد مردم را از دست خواهند داد.

ارسال نظرات