خبرهای داغ:
دهیار روستای شیخ جراح از افتتاح پروژه گازرسانی به روستای شیخ جراح با اعتبار 6 میلیارد و 268 میلیون ريال با 180انشعاب خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۰۶۹۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

علی حقگوی‌مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ اظهار کرد: شیخ جراح از توابع بخش گل تپه با جمعیتی بالغ بر 925 نفر جمعیت و 180 خانوار است که اکثر اهالی این روستا مشغول به دامداری و کشاورزی هستند.

وی در خصوص امکانات روستا به آب، برق، پست بانک، تلفن، خانه بهداشت، آسفالت جاده اصلی، شرکت تعاونی روستایی، غسالخانه و 5 کلاسه ابتدایی اشاره کرد و گفت: گازرسانی به روستا نیز در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

دهیار روستای شیخ جراح با اشاره به عملکرد و پروژه های عمرانی که با همکاری اعضای شورای اسلامی روستا اجرا شده است، افزود: 3 هزار متر جدول‌گذاری، جوی آب با اعتبار 120 میلیون تومان، اجرای طرح هادی با 2 هزار و 500 متر با 60 میلیون تومان اعتبار ، کف‌سازی داخل روستا با هزینه 40 میلیون تومان در چند فاز، احداث پل به طول 12 متر و عرض 8 متر با هزینه 40 میلیون تومان و 5 میلیون تومان خودیاری اهالی روستا از جمه این اقدامات است.

وی ادامه داد: لایروبی قنوات با کمک خودیاری مردم و 8 میلیون تومان اعتبار، جدول‌کشی جوی آب بین مزارعه، احداث غسالخانه، احداث زمین فوتبال، تسطیح و مخلوط ریزی راه‌های بین مزارع با خودیاری اهالی و اعتبار 17 میلیون تومان نیز از دیگر فعالیت‌های اجرایی است.

دهیار روستای شیخ جراح کبودراهنگ بیان داشت: ترمیم لوله آب آشامیدنی روستا با هزینه 2 میلیون تومان، احداث زمین زباله با اعتبار 3 میلیون تومان، نصب سطل زباله در کوچه های روستا، احداث آبنما در وسط رودخانه روستا با اعتبار 5 میلیون تومان، جابجایی بیش از 20 مورد تیر تلفن، کف‌برداری ورودی روستا به متراژ 400 متر و اعتبار 7 میلیون تومان نیز انجام شده است.

وی ابراز داشت: تعویض سیم برق‌های مسی به خودنگهدار، نصب چراغ در معابر روستایی برای روشنایی نصب پل فلزی به روی جدول، برپایی مراسمات فرهنگی، ورزشی هنری، صدور پروانه های ساختمانی و زیرسازی داخل روستا برای آسفالت معابر، ساخت سرویس بهداشتی با اعتبار 250 میلیون ريال با خودیاری اهالی از دیگر اقدامات انجام شده دهیاری است.

حقگوی‌مهر افزود: پروژه گازرسانی به شیخ جراح با اعتبار 6 میلیارد و 268 میلیون ريال با 180 انشعاب و شبکه تغذیه و توزیع 9 هزار و 822 متر که از سال 1390 آغاز شده بود امسال افتتاح شد.

وی در خصوص مشکلات روستا به آسفالت نبودن داخل روستا، کمبود آب شرب، عدم سالن ورزشی، عدم ساختمان دهیاری، لایروبی قنوات، جدولکشی جوی آب بین مزارع، نبودن اینترنت روستا، ضعیف بودن آنتن دهی تلفن همراه، عدم آسفالت جاده اصلی مسجدین به روستا بطول 6 کیلومتر، نبود اشتغال که منجر به مهاجرت ساکنین شده اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات