مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: با هدف شناسایی، معرفی، ساماندهی و اعزام افراد واجد شرایط به اماکن زیارتی با همکاری کمیته امداد و خیران طرح شوق زیارت در کمیته امداد استان مرکزی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۲۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ناصر ناصری‌دوست با اشاره به اعزام مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی به اردوهای زیارتی گفت: امسال تعداد 650 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی اعزام شدند.

وی افزود: این تعداد اعزام به اردوهای زیارتی در مدت مشابه سال گذشته 430 نفر بوده که با رشد درخور توجهی همراه بوده است.

مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی فعالیت های فرهنگی را اولین قدم در ارتقای سطح زندگی مددجویان تحت حمایت دانست و افزود: برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد با هدف ارائه تسهيلات و خدمات جهت فراهم نمودن زمينه ادامه تحصيل، تربيت مناسب فرزندان و اعتلای سطح علمي و فرهنگي افراد تحتپوشش صورت می‌گیرد.

ناصری‌دوست با اشاره به اعزام 80 دانشجوی پسر تحت حمایت به سفر زیارتی مشهد مقدس گفت: اردوهای زیارتی دانش آموزی و دانشجویی از برنامه های فرهنگی است که با هدف ایجاد نشاط روحی و روانی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، ایجاد روحیه خودباوری و آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با مسائل فقهی و اعتقادی انجام می‌شود.

وی افزود: اعزام این تعداد دانشجو به اردوهای زیارتی نیازمند هزینه 24 میلیون تومانی بود که خوشبختانه محقق شد.

مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: فراهم آوردن تسهيلات و امكانات لازم براي ادامه تحصيل دانشآموزان، دانشجويان و طلاب مورد حمايت، رسيدگي به مسائل آموزشي و تربيتي دانشآموزان، دانشجويان و طلاب، برگزاري اردوهاي تربيتي و آموزشي ويژه دانش آموزان و دانشجويان و خانواده‌ها، برگزاري اردوهاي زيارتي مشهد مقدس، تلاش وكوشش در جهت رشد و اعتلاي فرهنگ اصيل اسلامي با برگزاري كلاسهاي آموزشي، آموزش مكاتبه‌اي، انجام كارهاي هنري، برگزاري مراسم و مجالس‌ و ارائه مشاوره و راهنمایی از فعالیتهای حوزه فرهنگی کمیته امداد است.

ناصری‌دوست در پایان طرح "شوق زیارت" را از طرح های خداپسندانه کمیته امداد دانست و خاطر نشان کرد: در قالب این طرح، نیازمندانی که تا کنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با یاری خیرین امکان سفر آنها به عتبات عالیات، مشهد و سایر اماکن زیارتی فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات