نشست مشترک فرماندار اردکان با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش عقدا برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۲۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از عقدا؛ هادی مقیمی در ابتدای این نشست گفت: رأی مردم به دولت تدبیر و امید، رأی به عقلانیت و تدبیر و امیدواری به آینده‌ای روشن برای خروج کشور از بحران بود.

وی گفت: مردم در حالی به دولت تدبیر و امید رأی دادند که هفت قطع‌نامه ظالمانه علیه ایران تصویب شده بود و تورم ۴۵ درصدی و رشد منفی اقتصادی مردم و نظام را با بحران مواجه کرده بود و دولت با شعار تدبیر و با مشی عقلانیت کشور را از این بحران‌ها نجات داد.

هادی مقیمی خاطرنشان کرد: بیش‌‌ترین فروش نفت تاریخ ایران در دولت گذشته انجام شد و با درایت، تدبیر و مدیریت می‌توانستیم با درآمد حاصل از آن مشکلات عمده روستاها و شهرها و نیز معضل بیکاری جوانان را بسیار کاهش دهیم؛ اما شاهد بودیم که با سوءمدیریت و عدم شفافیت مالی، یکی از بدترین دوره‌های مدیریت دولتی را پشت سر گذاشتیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با تقدیر از تعیین هوشمندانه خط مشی نظام در ابتدای هر سال توسط مقام معظم رهبری یادآور شد: در سال ۹۲، «حماسه سیاسی» مدنظر مقام معظم رهبری با حضور حداکثری مردم در انتخابات اتفاق افتاد؛ اما «حماسه اقتصادی» به دلیل ضعف‌های ساختاری اقتصاد، آن‌گونه که مدنظر رهبری معظم انقلاب بود؛ تحقق نیافت.

وی با اشاره به مدیریت و نظارت مداوم مقام معظم رهبری گفت: با تلاش تیم مذاکره‌کننده دولت، به برجام رسیدیم و علاوه بر دفع خطر از کشور، رشد اقتصادی کشور به بیش از ۴.۴ درصد رسیده و طبیعی است مخالفان دولت در برابر این دستاوردها سکوت کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های کشور که مهم‌ترین آن اعتماد مردم بود در دوره دولت نهم و دهم کم‌رنگ شد؛ اما همه همت دولت تدبیر و امید بر بازسازی این اعتماد بوده است. وی ادامه داد: سکوت رسانه‌های مخالف دولت در دوره‌های گذشته تأمل‌برانگیز است و انتظار از بخشداران و دهیاران این است مصیبت‌هایی که در دوره‌هایی بر کشور گذشته است؛ منصفانه و عالمانه برای مردم تشریح شود.

هادی مقیمی با تأکید بر این‌که دولت در اردکان اسیر جوسازی رسانه‌های مخالف نخواهد شد افزود: در اردکان به مدد عقلانیت و منطق، توسعه اتفاق افتاده است و ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شه است و ما به توسعه متوازن و ابعاد و الزامات آن معتقدیم و باید از همه مردم اردکان و نماینده مردم اردکان که نقش بسیار کلیدی در این خصوص داشته‌اند تشکر کنید.

فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری مردان اردکان به کم‌تر از ۵ درصد حاصل توسعه معدنی و صنعتی است. مقیمی با طرح این سؤال که «به‌فرض اختصاص آب صنعت به کشاورزی، میزان تولید اشتغال در این بخش به چه میزان خواهد بود؟» گفت: حدود ۱۶ سال است که کویر مرکزی ایران دچار خشک‌سالی است و سطح آب به میزان قابل‌توجهی در سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته است؛ اما نباید به صنعت به عنوان یک مزاحم نگاه کنیم؛ چراکه کشاورزی با توجه به وضعیت آب و خاک استان یزد و به‌خصوص شهرستان اردکان، قابل توسعه نیست و علاوه بر آن، میزان اشتغال در این بخش قابل مقایسه و رقابت با صنعت نیست.

مقیمی افزود: طبیعی است که با ورود مهاجران، برخی تبعات فرهنگی وجود خواهد داشت اما باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی مناسب، تبعات مهاجرت را کاهش دهیم.

در ادامه این جلسه در خصوص حمل و نقل جاده‌ای، آب‌وفاضلاب روستایی و دیگر مسائل بخش عقدا بحث و تبادل‌نظر شد.


ارسال نظرات