خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: معلمان و قشر فرهنگی جامعه در محیط های زندگی و فعالیت‌های خود باید برای افزایش بصیرت گفتمان‌سازی کنند.
کد خبر: ۸۷۴۰۵۰۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در همایش توانمندسازی علمی، پژوهشی بسیجیان فرهنگی که در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: در مراکز آموزشی و تحصیلات تکمیلی در کشور باید معلمان، دبیران و اساتید به انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن بسیار توجه کنند.

وی تصریح کرد: در مراکز آموزشی کشور باید باتوجه به ارزش‌های انقلابی تلاش ما در تربیت نیروهای انقلابی و کار آمد برای آینده نظام انقلاب اسلامی ایران باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اولین ویژگی فرد انقلابی را شناخت اسلام ناب محمدی علوی بیان کرد و افزود: شناخت اسلام ناب محمدی بر سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت استوار است.

به گفته وی فرد انقلابی باید اسلام را بشناسد و در راستای معرفی اسلام ناب محمدی به جامعه فعالیت کند.

ابوحمزه دومین ویژگی فرد انقلابی را ایمان و عمل خالص دانست و گفت: در قران کریم هر جا از ایمان نامبرده شده به دنبال آن عمل صالح نیز آمده است.

وی ادامه داد: در اسلام ناب محمدی هر کاری که نیت آن خداوند باشد آن کار عبادت بوده و خداوند برای آن پاداش و برکت بسیاری قرار خواهد داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: سومین ویژگی بارز افراد انقلابی ولایت‌پذیری است و فرد انقلابی مشروعیت کار و عمل خود را بر اساس اطاعت از مقام معظم رهبری و ولی فقیه دریافت می‌کند.

وی با تاکید بر این مهم که باید تمام مسئولین در مملکت اسلامی انقلابی باشند، ادامه داد: همه مسئولین کشور اسلامی باید انقلابی باشند و انقلابی برای خدمت به مردم فعالیت کنند و اگر مسئولی خود را انقلابی بداند و از ولی فقیه اطاعت نکند، انقلابی نیست.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: تمام اختیارت پیامبر (ص) و امامان(ع) در بحث شئونات حکومت‌داری را ولی فقیه نیز دارا است و اگر مسئولی از ولی فقیه خود اطاعت نکند مشروعیت ندارد.

وی دیگر ویژگی افراد انقلابی را بصیر بودن عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در فرمایشات خود فرد بصیر را هدف‌شناس، راه‌شناس و دشمن‌شناس معرفی کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تقوا و بصیرت همواره باهم به وجود خواهند آمد، گفت: بصیرت تقوا می آورد و تقوا باعث بصیرت خواهد شد و این دو مهم هرگز از یک دیگر جدا نخواهند شد.

وی افزود: معلمان و قشر فرهنگی جامعه در محیط های زندگی و فعالیت‌های خود باید برای افزایش بصیرت گفتمان‌سازی کنند چرا که فردی که فقط به دنبال عبادت و انجام وظیفه خود باشد بصیرت ندارد و راه و دشمن را گم خواهد کرد.

ابوحمزه استکبارستیزی را از دیگر ویژگی‌های فرد انقلابی دانست و گفت: فرد انقلابی هرگز به دنبال معامله با دولت‌های استکباری نخواهد بود و برای افزایش روحیه استکبارستیزی در خود و جامعه پیرامونش تلاش می‌کند.

وی در پایان دیگر ویژگی‌های فرد انقلابی را ساده‌زیستی، استقامت و انجام امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و ابراز داشت: فرد انقلابی با تعهد و پشت کار برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد و بر عهد و پیمان خود با خداوند خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات