کارشناس فضای مجازی و حوزه تأکید کرد: هدف این‌گونه شبهات و راه‌اندازی کانال‌های متعدد در فضای مجازی خاموش کردن نور خدا گرایی است.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۹۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

حجت الاسلام کهوند کارشناس فضای مجازی و حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرو بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه ایشان مبنی بر شناسایی شبهات روز وپاسخ به آنها ازجمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است و این کار هیچ منافاتی با فقاهت نداردو باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق وپردامنه فقهی،اقدام و عمل کرد، گفت: حجم این شبهات بسیار زیاد است و عملا اگر حوزه با تمام توان و وقت هم مشغول پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در مردم نیستند.

وی افزود: مشتری و مجموعه هدف این شبهات در فضای اجازی را جوانان و نوجوانان سست عقیده دانست که با مبانی دینی اشنا نیستند و امادگی مواجهه با این شبهات را ندارند.

حجت الاسلام کهوند این شبهات را چند دسته دانست که اهداف مختلفی را دنبال میکنندو خاطر نشان کرد: دسته ای از این شبهات به اصل وجود خدا شبه میزنند. گاهی اوقات به پیامبر و قران و ائمه معصوم شبه می‌زنند. در پاره از مواقع به نظام جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای شبه می‌زنند.

وی در ادامه بیان کرد؟: شبهات در گستره وسیعی در موضوعات مختلف دامن گیری خیلی از افراد شده که توان و علم مواجه با ان را ندارند و شبه سازان به راحتی مشغول شبه سازی هستند و سرویس های مجازی همچون تلگرام و اینستاگرام هم با انها همکاری می کنند.

کارشناس فضای مجازی و حوزه در پایان ریشه این شبهات را در وهابیت و صهیونیست بین‌الملل دانست، تأکید کرد: هدف این‌گونه شبهات و راه‌اندازی کانال‌های متعدد در فضای مجازی خاموش کردن نور خدا گرایی است.

ارسال نظرات