خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت اولین شب درگذشت همسرمرحوم آیت الله العظمی بهجت در حسینیه شهدا قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۸۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
مراسم بزرگداشت همسر آیت الله العظمی بهجت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی در مراسم  بزرگداشت درگذشت همسر آیت الله العظمی بهجت که در حسینیه شهدای قم که  با حضور نمایندگان بیوت مراجع، علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد، به بیان ویژگی های شخصیتی این عالم زاهد پرداخت و ابراز داشت: مرحوم حضرت ایت الله بهجت، امام زمان(ع) خود را از درون وجودی خود می شناختند و همواره در مباحث علمی پیشرو و  در رتبه اول قرار داشتند.

وی در ادامه افزود: از عوامل مهمی که موجب شد ایشان راه صد ساله را در یک شب طی کنند، شناخت امام زمان و معرفت به حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است، بنابراین اگر کسی بخواهد کلید مفتوحات معنوی را داشته باشد، بداند که باید معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام و مادر ایشان حضرت فاطمه سلام الله علیها را در وجود خود داشته باشد.

سخنران مراسم  اظهار داشت:آیت الله العظمی بهجت پدیده ای بودند که عالم کمتر این چنین افراد را به خود می بیند و همچون نوری بودند که به زمین روشنایی می بخشیدند، علت جهش  ایشان در عظمت معنویشان بود که فاطمه شناس بزرگ شیعه بودند و شخصیتی بودند که اخلاق و عرفان و... را در حد کمال در خود داشتند.

حجت الاسلام  والمسلمین صابری اراکی، افزود: کسی که می خواهد راه سعادت را طی کند، باید  امام زمان خود را بشناسد  همانطور که  جناب حر، در روز عاشورا امام خود را شناخت و عاقبت به خیر شد.

وی گفت: همسر آیت الله بهجت همیشه با روحیات  این مرجع تقلید آشنا بود و تضرع و عبادات ایشان را در طول عمر خود مشاهد کرده  و همیشه مورد دعای آیت الله بهجت قرار می گرفت.

وی  خاطر نشان ساخت :تنها تحصیلات عالیه کسی را به اوج عظمت الهی نمی رساند، بلکه آنچه مهم است تا به درجات معنوی برسیم، باید معرفت حضرت زهرا سلام الله علیها  و برائت از دشمنان آن حضرت را داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها