خبرهای داغ:
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اقدامات ویژه‌ای را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان باید در برنامه‌ها لحاظ کنیم و می‌توانیم از ظرفیت فضای مجازی نیز در این مسیر استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۶۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

خبرگزاری فارس: لزوم انجام اقدامات ویژه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان

 محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان در دومین جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی جوانان با بیان اینکه باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی جوانان اقدامات فوق العاده‌ای را تعریف کنیم، افزود: از نمایندگان دستگاه‌های همکار می‌خواهیم در موضوع آسیب‌های اجتماعی جوانان مبنای برنامه‌ریزی را اقدامات جاری قرار ندهند، بلکه مبنا را انجام اقدامات فوق‌العاده و ویژه مبتنی بر شرایطی که در آن هستیم، قرار بدهند.

دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با تأکید بر گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی گفت: جامعه جوان امروز بیشترین سطح ارتباطی‌اش در فضای مجازی است. حتی در دورترین و کم بهره‌ترین مناطق هم موبایل، اینترنت، امکانات ارتباطی و تعاملی وجود دارد و جامعه امروز در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است. فضای مجازی می‌تواند هم فرصت‌های زیادی و هم تهدیدهای زیادی ایجاد کرده و این ابزار را هم به ابزاری تخریبی و یا ابزاری مؤثر در جهت سازندگی بدل سازد.

رستمی با بیان ضرورت قابلیت اجرای طرح‌ها در بستر فضای مجازی تصریح کرد: برای اینکه سرعت طرح‌هایمان را بالا ببریم باید اجرای آن را در بستر فضای مجازی ببینیم، چرا که نوآورانه است و هم‌افزایی ایجاد می‌کند و از طرف دیگر مشارکت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: اگر ورودمان را از طریق فضای مجازی تعریف کنیم جزو اقدامات فوق‌العاده مؤثر در حوزه آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. باید در زمینی حضور داشته باشیم که جوانان حضور دارند.

در ابتدای این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، داوود نوری دبیر کارگروه آسیب‌های اجتماعی جوانان از تغییر نام و موضوع فعالیت کارگروه آسیب‌های اجتماعی دختران جوان به کارگروه آسیب‌های اجتماعی جوانان خبر داد و افزود: اولویت فعالیت این کارگروه آسیب‌های اجتماعی جوانان به خصوص دانش ‌آموزان و دانشجویان است.

نوری در ادامه به توضیح پیرامون رویکرد کار گروه آسیب ‌اجتماعی جوانان پرداخت و تأکید کرد: رویکرد ما در این کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان است که این رویکرد بر مبنای پیشگیری اولیه و پیشگیری ثانویه استوار است.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات