خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشکده حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با فارس:

سیاست‌های کلی خانواده معیاری برای بررسی عملکرد نهادهای حوزه زنان است

عضو هیأت علمی دانشکده حضرت زینب(س) گفت: سیاست‌های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد می‌تواند ترازی برای بررسی عملکرد نهادهایی مانند معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باشد.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۵۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱



خبرگزاری فارس: سیاست‌های کلی خانواده معیاری برای بررسی عملکرد نهادهای حوزه زنان است

مریم ورزدار در گفت‌و گو یی: سیاست‌های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد می‌تواند شاقولی باشد برای بررسی عملکرد نهادهایی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند از جمله معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، می‌توان این سیاست‌ها را ملاک ارزیابی قرار داد تا مشخص شود آیا اقداماتی که در سه سال گذشته انجام شده منطبق با این رویکردها بوده است یا خیر؟

وی ادامه داد: همچنین می‌تواند راهگشایی برای تدابیر و برنامه ریزی‌های آتی باشد سیاست‌هایی که اعلام شده به تمام نهادها به نوعی تفویض وظیفه شده است و هیچ نهادی نیست که در ارتباط با خانواده درگیر نباشد از حوزه‌های سلامت و گروه‌های فرهنگی گرفته تا اوقات فراغت، و در حقیقت هر نهادی اگر بخواهد یکی از این سیاست‌ها را در حوزه اجرایی خود به اجرا در بیاورد واقعا قابلیت اجرا را دارد.

این کارشناس حوزه زنان افزود: وقتی این سیاست‌ها را مورد مداقه قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که تمام ابعاد یک جامعه از بعد خانواده پیش بینی و طراحی شده و آن همان بحثی است که در کل سیاست گذاری‌های کشور باید لحاظ شود، محوریت خانواده در این سیاست‌ها کاملا مشاهده می‌شود و تمام ابعادی که در شکل گیری یک جامعه مؤثر است در سیاست‌های کلی خانواده پیش بینی شده است.

ورزدار ادامه داد: نهادهای فرهنگی باید متناسب با مأموریت‌ها و وظایف خودشان در حوزه فرهنگ بحث فرهنگی این سیاست‌ها را به اجرا در بیاورند به ویژه بحث فرهنگ سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، چراکه شاید بتوان گفت مقداری بعد اخلاقی در جامعه کمرنگ شده و در این برنامه به ابعاد اخلاقی نیز پرداخته شده به گونه‌ای که در نهاد خانواده نهادینه شود و در اینصورت جامعه سالم و تمدن جهانی شکل می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تقویت تعاملات اخلاقی محور کلان نظاماتی هستند که در حوزه فرهنگ مشغول فعالیت هستند. در بحث آموزشی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید وارد شوند و توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی باید مد نظر قرار گیرد بحث اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالای ایرانی تمام اینها مواردی هستند که ما می‌توانیم در نظامات آموزشی آن را آموزش دهیم و در حوزه اقتصاد هم از خانواده مدد بگیریم و در اینصورت است که اقتصاد مقاومتی نتیجه خواهد داد.

عضو هیأت علمی دانشکده حضرت زینب(س) تصریح کرد: وقتی مطرح می‌شود که کارکردهای ارتباط خانواده با مسجد باید بررسی شود به نوعی وظایفی را برای مساجد و ائمه جماعات باید پیش بینی شود تا آنها مساجد را به عنوان مأمن امنی برای جوانان قرار دهند، دین ما دین جوان پسندی است و اگر بتوانیم اسلام اصیل را ارائه دهیم می‌توانیم ارتباط مسجد با جوان و ارتباط جوان با خانواده را برقرار کنیم.

ورزدار افزود: این سیاست‌ها علی رغم اینکه سیاست است اما در دل خود وظایف اجرایی برای تمام نهادهایی است که دغدغه خانواده را دارند و می‌توانند از تمام این سیاست‌ها برای خود یک برنامه اجرایی طراحی کنند، دیگر هم اکنون باید مسئولان قدم در اقدام و عمل بگذارند و دغدغه اجرای این سیاست‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات
آخرین اخبار