کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

بهترین راهکار برای مقابله با شبهات تحقیق است

شفیعی بهترین راهکار برای مقابله با این تهدید را مطالعه و تحقیق دانست و گفت: مساجد امن ترین جا برای خود سازی و ایمن کردن خود برای مقابله با تهدیدات چه مجازی و چه واقعی است.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۲۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

احسان شفیعی کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی شبهات روز وپاسخ به آنها ازجمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه است و این کار هیچ منافاتی با فقاهت نداردو باید برای پاسخ به شبهات دینی نیزهمانند کاوشهای دقیق وپردامنه فقهی،اقدام و عمل کرد، گفت: در حوزه مرکز پاسخگویی به احکام و شبهات و جود دارد اما در فضای مجازی کم کاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: یک مدل ایجاد شبه در میان کاربران طرح آزادي بيان و انديشه‌هاي متضاد در فضاي است که از اهداف اوليه ايجاد چنين فضايي است؛ اما چنانچه انديشه‌اي بدون هيچ بنيان و اساس معتبري بدون هیچ سندی در اين فضا مطرح شود، ثمره آن انباشته شدن انديشه‌هاي گاها متضادی بسياري است که توان بررسي و نقد و تحليل همه آن‌ها از عهده مخاطبان خارج است که در نهایت به سردگمی مخاطب ختم می‌شود.

شفیعی بیان کرد: کاربران بدون بررسي و تحقيق در مباني و زواياي پنهان انديشه‌هاي نو ظهور که گاها چهره‌ای مذهبی و دینی به خود دارند اما در باطن به رواج شبهات میپردازند، به سبب کثرت و رواج بي حد و حصر آن در فضاي مجازی، از آن متأثر مي‌شوند. و در نتيجه، روحيه حق‌پذيري کاربران به‌ويژه جوانان، به سطحي‌نگري و مسامحه‌کاري در پذيرش انديشه‌هاي نو ظهور مبدل خواهد شد.

وی بهترین راهکار برای مقابله با این تهدید را مطالعه و تحقیق دانست و گفت: همانطور که مقام معظم در بند سوم سیاست های کلی خانواده فرمودند" مسجد برای حفظ و ارتقاء هویت اسلامی و ملی و صیانت از خانواده و جامعه" است و مساجد امن ترین جا برای خود سازی و ایمن کردن خود برای مقابله با تهدیدات چه مجازی و چه واقعی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار