رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد:

سرویس های دانش‌آموزی یزد استاندارد نیست/افزایش 12 درصدی کرایه سرویس مدارس یزد

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد از افزایش 12درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۰۳۹۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ با شروع مهرماه و آغازسال تحصیلی جدید تکاپوی خانواده‌ها برای گرفتن سرویس مدارس آغاز و از دغدغه‌های آنها محسوب می‌شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد، درباره افزایش نرخ کرایه سرویس‌های مدارس گفت: نرخ مینی‌بوس و سواری‌های شخصی برای سال آتی با 12درصد افزایش به تصویب رسیده و در آینده نزدیک به مدارس ابلاغ خواهد شد.

سید جلال موسوی با بیان اینکه تعداد سرویس مدارس برای سال آتی با توجه به اینکه روند ثبت نام به طور کامل به اتمام نرسیده است و قابل جمع بندی نیست، تصریح کرد: اعلام دقیق آن را باید به بعد از نیمه مهر موکول کرد.

وی عنوان کرد: ناوگان شهری یزد به ویژه مینی‌بوس جوابگوی نیاز سرویس دانش‌آموزی نیست و از نظر کمیت و کیفیت با استاندارد‌های تعریف شده برابری ندارد.

موسوی با بیان اینکه همه ساله نرخ سرویس مدارس در کارگروه ماده 18، تعیین و به شورای اسلامی شهر جهت تصویب نهایی پیشنهاد می‌گردد، خاطر نشان کرد: نرخ سرویس مدارس بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر به فرمانداری ارجاع و در کمیته انطباق مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت عدم مغایرت با قانون، تأیید شده و در نهایت به مدارس ابلاغ می‌شود.

وی درباره مسئولیت نظارت بر وجوه دریافتی سرویس مدارس از خانواده‌ها گفت: دستور العمل‌ها، مدیریت، ساماندهی، کنترل، نظارت وارزشیابی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان به کارگروه ماده 18محول شده است. این کارگروه در سه سطح استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تشکیل می شود.

این مسئول درباره اعضای تشکیل دهنده کارگروه یادشده ادامه داد: نمایندگانی از دستگاه‌ها و نهادهایی چون استانداری، فرمانداری، شهرداری، انجمن اولیا و مربیان، تعزیرات حکومتی و پلیس راهور در این کارگروه عضوند و دبیری آن را آموزش و پرورش به عهده دارد.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه خانواده به هیچ عنوان به طور مستقیم با رانندگان قرارداد انعقاد نکنند، تأکید کرد: تمام سرویس‌های مدارس باید دارای مجوز از شرکت‌های حمل و نقل باشند.

یزدآوا

ارسال نظرات