خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت قم بابیان اینکه ثبت‌نام زوار حسینی برای پیاده‌روی اربعین از طریق سامانه سماح صورت می‌گیرد، گفت: حذف روادید تا الآن نه از سوی ایران و نه از سوی عراق اعلام‌نشده و گرفتن ویزا اجباری است.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۹۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
حذف روادید تاکنون از سوی ایران و عراق اعلام‌نشده/اخذ ویزا برای پیاده‌روی اربعین اجباری است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اکبر رضایی در نشست خبری که به مناسبت آماده‌سازی اربعین  حسینی در سالن جلسات دفتر معاونت امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح اصحاب رسانه در مورد پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: سامانه سماح به‌منظور ساماندهی امور اعزام زائران اربعین در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت قم بابیان اینکه سامانه سماح از 16 مردادماه فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر سازمان حج و زیارت در حال ثبت‌نام زوار حسینی به‌منظور تسهیل خروج زائران از مرز است.

رضایی بیان کرد: زائران که می‌خواهند اقدام به ثبت‌نام کنند این سامانه به آن‌ها کمک می‌کند که در چه روزی در مرز حضورداشته باشند تا خدمات مناسب به آن‌ها ارائه شود ازاین‌رو زائران هر چه سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی بابیان اینکه از چند روز دیگر کنسولگری عراق فعالیت خود را در استان قم آغاز می‌کند، گفت: از زوار درخواست می‌شود که هر چه سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام کرده و این کار را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت قم بابیان اینکه مرز خروجی استان قم مرز مهران است، گفت: برای دفاتر زیارتی در سطح استان جلسات توجیهی گذاشته‌شده و آماده ثبت‌نام هستند و افرادی که به‌صورت شخصی اقدام به ثبت‌نام کنند باید برای ثبت‌نام به نزدیک‌ترین دفتر محل زندگی خود مراجعه کنند.

رضایی بابیان اینکه در سال جاری بیمه و هزینه‌های جاری به ریال ایران است، خاطرنشان کرد: بیمه همه زوار به‌صورت اینترنتی بوده و انجام این کار ضروری است همچنین باید هزینه بیمه پرداخت شود ازاین‌رو توصیه می‌کنیم که زائران به‌صورت گروهی اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: نخستین فردی که اقدام به ثبت‌نام می‌کند سرگروه بوده و پرداخت هزینه‌ها و یا بازگشت هزینه‌ها در صورت انصراف از طریق سرگروه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت قم با اشاره به اینکه ثبت‌نام کنونی از زوار به‌صورت موقت بوده و ثبت‌نام با کد رهگیری که به آن‌ها داده‌شده تکمیل می‌شود، گفت: براساس قوانینی که سفارت عراق اعلام کرده گذرنامه باید 6 ماه قبل از اعزام اعتبار داشته باشد و دریافت هزینه‌ها همگی به‌صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: حذف روادید تا کنون از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق اعلام‌نشده و اخذ ویزا اجباری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها